Здравље

Н1 [ Р.Б. ]

10. 11. 2022. 23:14   >>  23:09

НОВА СТУДИЈА

Да ли је одлагање аларма штетно за здравље?

Ако често користите опцију за одлагање аларма, нијесте једини. Нова студија је показала да 57 одсто одраслих обично остаје у кревету до тог другог, трец́ег, или чак четвртог аларма.

Научници који проучавају спавање тврде да би аларми у теорији могли да прекину наше циклусе спавања, што отежава да се пробудимо, пише Сциенце алерт. У полусну, то дугме за одлагање никад не изгледа примамљивије, али одлагање аларма на још неколико минута само уљуљкава наше тијело у сљедец́и циклус спавања, само да би се поново прекинуо.

Упркос таквој негативности према одлагању, чврсти подаци о његовим ефектима су оскудни, а вец́ина онога што знамо о овој теми потиче из студија о понашању повезаних са спавањем или стресом.

"Медицински естаблишмент је генерално против употребе одлагања аларма, али када смо отишли ​​да погледамо који чврсти подаци постоје, није их било", каже неуронаучник Стивен Матингли са Универзитета Нотр Дам у Индијани и додаје да сада постоје подаци који доказују колико је то уобичајено и да још увијек има толико тога што је остало непознато.

Студија, у којој је учествовало 450 одраслих, базирала се на подацима евидентираним у дневним анкетама о спавању и са носивих уређаја, и открила је да је 50 одсто вец́а вјероватноћа да ће жене одспавати, односно користити одлагање аларма него мушкарци.

У међувремену, они који су користили ту опцију имали су мање активности током дана и имали су обрасце спавања који су показивали више знакова поремец́аја сна.

Такође су узете у обзир и преференције спавања. Утврђено је да „ноц́не птице“ чешц́е користе дугме за одлагање и да су генерално уморније, као и да су у питању млађи људи.

Исто тако показало се да, иако одлагање може да буде добро за једну особу, можда неће бити тако добро за неку другу. Као што показују досадашња истраживања, сви спавамо другачије.

Можда није изненађујуће да су они који су одлагали буђење имали већу вјероватноћу да виде позитивне стране одлагања, као што су боље расположење и осјећај будности послије тога. Док су они који нијесу одлагали буђење имали тенденцију да се не слажу да су те предности могуц́е.

Главни разлози за одлагање аларма били су то што не могу да устану из кревета на први аларм, зато што ми је удобно у кревету и зато што им је потребно више сна.

Тим који стоји иза студије није рекао да ли је одлагање аларма добро или лоше за нас, наглашавајуц́и умјесто тога да потреба за било каквом врстом позива за буђење вјероватно неће бити добра за наше опште здравље.

Другим ријечима, више сна је одговор, а не мање употребе дугмета за одлагање аларма. Спавајте редовно, довољно, и што је више могуће неометано.

 

 

Пратите нас на

Коментари 0

остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГ
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара.

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије