A.M. [ N1 ]

15. 06. 2022. 18:39 >> 18:36
1

OBJAVIO ANU

Astronomi otkrili neobično veliku i svijetlu crnu rupu

Astronomi su otkrili najbrže rastuću crnu rupu mase od tri milijarde sunaca, koja svake sekunde troši ekvivalent jedne Zemlje i svijetli 7.000 puta jače od naše galaksije, objavilo je Australijski nacionalni univerzitet (ANU).

„Astronomi su lovili ovakve objekte više od 50 godina. Našli su hiljade bleđih, ali ovaj zapanjujuće svijetli objekat provukao se nezapaženo“, rekao je glavni istraživač Kristofer Onken sa ANU-a, nazvavši ga „vrlo velikom, neočekivanom iglom u plastu sijena“.

„Sada želimo znati zašto je ova crna rupa drugačija – da li se dogodilo nešto katastrofalno? Možda su se dvije velike galaksije urušile jedna u drugu, usmjeravajući puno materijala u crnu rupu kako bi je nahranili“, rekao je Onken.

Koautor Kristijan Volf nazvao je crnu rupu koja postavlja rekorde „izuzetnom“.

"Prilično smo uvjereni da ovaj rekord neće biti oboren. U principu nam je ponestalo neba gde bi se ovakvi objekti mogli sakriti", rekao je.

"Orbite planeta u našem Sunčevom sistemu sve bi stale unutar horizonta događaja - granice crne rupe iz koje ništa ne može pobjeći", rekao je koautor Samjuel Lai.