Друштво

B.Č.J. [ Beta ]

03. 09. 2022. 13:25   >>  13:22 2

REM SRBIJE

"Odluka CG regulatora o TV Pink politički motivisana"

Savjet Regulatornog tijela za elektronske medije (REM) Srbije ocijenio je da je odluka Savjeta Agencije za elektronske medije Crne Gore (AEM) da zabrani reemitovanje jutarnjeg programa TV Pink u Crnoj Gori na šest mjeseci, "isključivo politička motivisana" i da u njoj nema "ni tragova profesionalizma".

Savjet REM-a je u saopštenju ocijenio da crnogorski regulator pri donošenju te odluke nije ispoštovao procedure propisane zakonima Crne Gore kao ni procedure propisane Konvencijom o prekograničnoj televiziji.

"Konvencijom je propisana obaveza medijskog regulatora da će, ukoliko ustanovi da je došlo do eventualnog kršenja tog akta, obavijestiti regulatora koji je nadležan za navedenog emitera koji je učinio povredu i da će dvije države, odnosno regulatori, nastojati da prevaziđu poteškoće i da će se truditi da postignu prijateljsko rješenje spornog pitanja, kao i da će se, ukoliko se kršenje nastavi dvije nedjelje nakon obavještenja nadležnog regulatora, tek onda privremeno obustaviti reemitovanje inkriminisane programske usluge. To se nije dogodilo, jednostavno Savjet REM-a nije bio informisan", stoji u saopštenju.

Navodi se i da je zakonom o elektronskim medijima Crne Gore "propisano da se može ograničiti reemitovanje medijske usluge iz druge države, pod uslovom da su, između ostalog, obavljene konsultacije sa državom, odnosno regulatorom u čijoj je nadležnosti emiter koji je izvršio povrede".

"Imajući u vidu da Savjet REM-a ni u jednom trenutku nije obaviješten o navedenom prekršaju pomenutog pružaoca medijske usluge, niti su obavljene konsultacije povodom istog, Savjet REM-a je mišljenja da takvo postupanje crnogorskog regulatora nije u duhu Konvencije, niti predstavlja osnov za dobrosusjedsku međusobnu saradnju dva regulatora", piše u saopštenju.

Savjet Agencije za elektronske medije (SAEM) Crne Gore zabranio je emitovanje jutarnjeg programa TV Pink "Novo jutro" na šest mjeseci, zbog priloga Televizije Pink M o masovnom ubistvu na Cetinju 12. avgusta.

Iz SAEM-a su naveli da se prilogom na "neprimjeren način iznose navodi o uzrocima ubistva, bez iskazivanja saosjećanja sa članovima porodica žrtava i bez poštovanja njihovog dostojanstva i prava na privatnost".

"Emiter nije pokušao da eliminiše senzacionalizam, već je ovim prilogom potvrdio da mu je to upravo bio cilj", navodi se u saopštenju.

Naoružani napadač je na Cetinju 12. avgusta ubio deset osoba, među kojima je dvoje djece, a ranio šest. On je poslije svađe najpre ubio članove porodice kojoj je izdavao stan, a potom je izašao na ulicu i pucao nasumično, prilikom čega je ubijen.

Пратите нас на

Коментари 2

остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГ
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара.

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије