Здравље

[ Р.Б. ]

13. 11. 2022. 22:24   >>  22:23

УЗРОЦИ НЕСАНИЦЕ

Храна коју треба избјегавати прије спавања

Више од двије трећине Британаца има проблема с несаницом, а разлог томе може бити љубав према зачињеној храни, кофеину и алкохолу, показало је истраживање компаније Симба Слееп.

 

Банане, бадеми, мед, житарице и ћуретина су намирнице које су пожељне за конзумацију прије спавања. Иако се сматрају храном која потиче енергију, банане су богате магнезијем који опушта мишиће, а садрже и серотонин и мелатонин који подстичу сан.

С друге стране, познати као извор здравих масноћа, бадеми помажу у смањивању функције мишића и живаца уз истовремено одржавање срчаног ритма, пише Индепендент.

Само једна кашичица меда довољна је да стимулише отпуштање мелатонина у мозгу, што помаже код смирења.

Житарице су такође јако добре јер подстичу производњу инсулина и природно подижу шећер у крви. Један од најпознатијих извора триптофана је ћуретина која је и велик извор бјеланчевина и због ње ћете се осјећати сити, па се нећете будити гладни током ноћи.

Важно је напоменути да постоје и јела и пића која дефинитивно треба избјегавати прије одласка у кревет. Иако вам једна чаша вина или неког другог алкохолног пића може помоћи да задријемате, алкохол вас заправо спречава да утонете у дубоки сан.

Зачињена храна, такође, никако није добра идеја прије спавања. Осим пробавних сметњи, чили паприке садрже капсаицин који отежава регулисање температуре, што нарушава миран сан.

Масна храна такође се тешко пробавља и може узроковати жгаравицу и пореметити биолошки ритам. И на крају, избјегавајте кофеин прије спавања јер учинке кофеина можете осјећати и сатима након конзумације.

Пратите нас на

Коментари 0

остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГ
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара.

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије