T.G. [ b92 ]

12. 02. 2022. 08:47 >> 08:48

NOVO ZA ASTRONOME

Pronađena planeta na kojoj je moguć život?

Ako bude potvrđeno, ovo bi bio prvi put da je pronađena planeta na kojoj bi mogao da postoji život, koja kruži oko zvijezde, nazvane "bijeli patuljak".

Naučnici su možda otkrili planetu u zoni gotovo ugašene zvijezde koja se zove bijeli patuljak.

Oni vjeruju da možda postoji planeta na kojoj bi mogao da postoji život.

Planeta je otkrivena u zoni pogodnoj za život, gdje nije ni previše hladno ni previše vruće da bi se održao život.

Džej Farihi profesor, koji je i vodio istraživanje, objasnio je da je ovo zapažanje potpuno novo za astronome.

"Ovo je prvi put da je nešto primijećeno u orbiti bijelog patuljka. Zato i postoji mogućnost da život na drugoj planeti kruži oko njega", rekao je za BBC Njuz.

Dok velike zvijezde gašenjem postaju crne rupe,manje zvijezde poput našeg Sunca postaju bijeli patuljci - zvijezde koje su potrošile nuklearno gorivo i izgubile spoljne slojeve.

Obično su veličine planete i emituju plavičasto-bijelu svjetlost prilikom formiranja.

Vjeruje se da je potencijalna planeta, koja je 117 svjetlosnih godina udaljena od Zemlje, 60 puta bliža patuljastoj zvijezdi nego naša planeta Suncu.

Istraživački tim nema konkretne dokaze o postojanju planete - ali kretanje 65 struktura veličine Mjeseca oko bijelog patuljka ukazuje da je ona tamo.

Međusobna udaljenost se ne mijenja, što znači da su pod uticajem gravitacije planete koja im je u blizini.

"Bio je šok za tim", rekao je profesor Farihi.

Profesor je objasnio da je kretanje toliko bilo precizno da je ovakve stvari bilo nemoguće izmisliti.

Istraživanje je objavljeno u mjesečnim zapisima Kraljevskog astronomskog društva.