-4.8 °C

Korona virus - Svijet

B.Č.J. [ Klix.ba ]

05. 12. 2021. 09:14   >>  09:14 2

NAUČNICI TVRDE

Omikron preuzeo dio genetskog materijala virusa prehlade

Nova omikron varijanta koronavirusa najvjerojatnije je pokupila barem jednu od svojih mnogobrojnih mutacija tako što je preuzela komadić genetskog materijala drugog virusa i to najvjerovatnije onog koji uzrokuje prehladu, koji je prisutan u istim zaraženim stanicama, tvrde istraživači.

Ovo nije primijećeno ni u jednoj ranijoj varijanti koronavirusa, nazvanoj SARS-CoV-2, ali je prisutno u mnogim drugim virusima, uključujući one koji uzrokuju prehladu, kao i u ljudskom genomu, navode stručnjaci.

"Omikron preuzimanjem novog 'koda' sebe čini 'ljudskijim', a to mu može pomoći u izbjegavanju imunološkog sistema", rekao je stručnjak Venky Soundararajan iz kompanije koja se bavi analizom podataka, a bazirana je u Kembridžu. Soundararajan je vodio ovo istraživanje objavljeno kao preprint, što znači da još uvijek čeka recenziju.

Soundararajan navodi da ova nova otkrića naglašavaju važnost vakcinisanja protiv koronavirusa.

"Morate se vakcinisati kako biste smanjili izglede da se drugi ljudi, koji su imunokompromitovani, sretnu s koronavirusom", rekao je Soundararajan.

Otkriće bi moglo značiti da se virus lakše prenosi, ali i da uzrokuje samo blagu ili asimptomatsku bolest, što bi bila izvrsna vijest za čovječanstvo nakon gotovo dvije godine pandemije. Naučnici još ne znaju je li omikron zarazniji od ostalih varijanti, uzrokuje li teži oblik bolesti ili će prestići deltu kao najrašireniju varijantu koronavirusa.

Prema ranijim studijama, stanice u plućima i u gastrointestinalnom traktu mogu istovremeno sadržavati SARS-CoV-2 i viruse obične prehlade. To bi omogućilo virusnu rekombinaciju, proces u kojem dva različita virusa u istoj stanici domaćinu međusobno djeluju dok same sebe kopiraju, stvarajući nove kopije koje imaju genetski materijal oba "roditelja".

Isti genetski materijal pojavljuje se i kod humanog koronavirusa HCoV-229E koji uzrokuje prehladu kod ljudi, kao i u virusu HIV-a koji uzrokuje AIDS, navodi Soundararajan.

Južna Afrika, gdje je omikron prvi put identifikovan, ima najveću stopu zaraženih HIV-om na svijetu, a on slabi imunološki sistem i povećava osjetljivost osobe na infekcije virusima prehlade i drugim patogenima. U tom dijelu svijeta postoji mnogo ljudi kod kojih se mogla dogoditi rekombinacija, rekao je Soundararajan.

"Vjerovatno smo propustili mnoge generacije rekombinacija koje su se dogodile tokom vremena i koje su dovele do pojave omikrona", dodao je stručnjak.

Potrebno je više istraživanja kako bi se potvrdilo porijeklo omikronovih mutacija i njihov učinak na funkciju i prijenos. Također postoje i neke druge hipoteze o tome da je najnovija varijanta koronavirusa provela neko vrijeme razvijajući se u životinjskom domaćinu.

Pratite nas na