Свијет

O.Z. [ Beta ]

15. 08. 2022. 22:16   >>  22:13 4

MOSKVA

Pokrenut stečaj nad Radijem Slobodna Evropa u Rusiji

Sud u Moskvi započeo je stečajni postupak nad ruskim entitetom Radija Slobodna Evropa RFE/RL LLC, nakon što su lokalne poreske vlasti pokrenule proces ranije ove godine, zbog čega je RSE obustavio rad u ovoj zemlji.

Arbitražni sud u Moskvi donio je danas odluku o pokretanju stečaja, koji je inicirala Federalna poreska služba 4. marta, navodeći da RFE.RL LLC duguje oko 7 miliona rubalja (110.000 eura) poreskim vlastima za 2021. godinu.

RFE/RL LLC u Moskvi zastupa interese RFE/RL u Rusiji. Osnovan je 2020. godine zbog kontroverznog ruskog zakona o "stranim agentima", prenosi Radio slobodna Evropa.

Procedura stečaja proizilazi iz ruskih medijskih propisa koji nalažu da se RSE i druge kuće koje se smatraju "stranim agentima" označe kao takve obavještenjem u tekstovima, audio i video materijalima.

Oni su se takođe poklopili sa novim zakonom koji je potpisao ruski predsjednik Vladimir Putin a koji je stupio na snagu 5. marta.

Taj zakon omogućava zatvorske kazne do 15 godina za ljude koji distribuiraju "lažne vesti" o ruskoj vojsci u vreme kada je Moskva izvršila invaziju na susednu Ukrajinu.

RSE/RL je odbio da se pridržava odredbe o "stranom agentu" i od prošle godine je ruski regulator za medije, Roskomnadzor, podneo više od hiljadu administrativnih tužbi protiv RFE/RL LLC i njegovog direktora, naloživši im da plate skoro milijardu rubalja (14 miliona evra) novčane kazne.

Zvanični početak stečaja pokrenut je jer RFE/RL LLC nije bilo u mogućnosti da plati porez jer su joj prošle godine sudski izvršitelji blokirali bankovne račune.

RSE smatra da je ruski zakon o stranim agentima izraz političke cenzure koja ne dozvoljava novinarima da obavljaju svoje profesionalne aktivnosti.

RSE/RL je uložio žalbu na poteze ruskih vlasti ruskim sudovima i Evropskim sudom za ljudska prava u Strazburu.

Mnoge međunarodne novinarske organizacije i strane vlade izrazile su podršku RSE/RL i slobodi govora u Rusiji.

U martu, nakon 30 godina rada u ruskoj prestonici, RSE/RL je morao da zatvori tamošnje dopisništvo. U registru stranih agenata Ministarstva pravde nalazi se oko 27 novinara koji doprinose programima RSE/RL.

U Rusiji su blokirani sajtovi Ruskog servisa RSE/RL i nekoliko njenih projekata, kao i njihovi nalozi na društvenim mrežama.

Uprkos tome, popularnost Ruskog servisa RSE/RL, lokalno poznatog kao Radio Svoboda, ostaje veoma visoka.

U martu, nekoliko dana nakon što je Rusija pokrenula invaziju na susednu Ukrajinu, više od 18 miliona korisnika interneta posjetilo je sajtove Radija Svoboda.

Od januara više od 100 miliona korisnika posjetilo je ove sajtove.

Пратите нас на

Коментари 4

остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГ
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара.

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије