Здравље

Б.Бу. [ N1 ]

21. 09. 2022. 12:03   >>  12:00 1

НАЈВАЖНИЈИ ОБРОК

Шест најздравијих намирница за доручак

Здрав доручак може вам помоћи да избјегнете грицкање прије ручка, као и да побољшате концентрацију. Генерално, људи који не прескачу доручак имају боље навике у исхрани, што помаже у контроли тежине и смањује дугорочни ризик од дијабетеса и срчаних болести.

 Kоје су најбоље намирнице за доручак. Ево шест здравих које треба да укључите у своју редовну исхрану:

Јаја

Пошто су јаја богата протеинима и имају  мало калорија, могу вам помоћи да се дуже осећате сито и одржавате низак ниво шећера у крви. Јаја садрже антиоксиданте зване лутеин и зеаксантин, који помажу у спречавању поремећаја ока као што су катаракта и макуларна дегенерација. Такође су добри за срце јер повећавају ниво липопротеина високе густине (ХДЛ) или доброг холестерола и смањују ниво липопротеина ниске густине (ЛДЛ) или лошег холестерола.

Просјечна здрава одрасла особа може да поједе једно до два јајета дневно.

Чиа сјеменке

Чиа сјеменке су одличан извор влакана. Влакна упијају воду, повећавајући запремину хране која се креће кроз дигестивни тракт и тако одржава осећај ситости. Висок садржај антиоксиданата такође штити ћелије од оштећења изазваних нестабилним молекулима званим слободни радикали.

Можете да комбинујете чиа сјеменке са бобицама, протеином сурутке и бадемовим млијеком да направите смути. Такође можете посипати сјеменке сендвиче, тост или овсене пахуљице.

Бобичасто воће

Све врсте бобичастог воћа, укључујући боровнице, јагоде, малине и купине, одлични су извори антиоксиданата који се боре против болести и имају мало калорија и много влакана. Они смањују упалу, спречавају оксидацију холестерола у крви и одржавају здраве ћелије које облажу крвне судове.

Можете јести укусне бобице са житарицама, овсеним пахуљицама или јогуртом или их додати у смоотхие. Смоотхиес направљени од свежег воћа или поврћа, природног јогурта и млека повећавају енергетске резерве тијела и могу вам помоћи да останете активни током цијелог дана.

Орашасти плодови

Орашасти плодови су заситна храна богата хранљивим материјама која може помоћи у смањењу ризика од срчаних обољења и контроли нивоа шећера у крви. Све врсте орашастих плодова су богате магнезијумом, калијумом и мононезасићеним мастима које су здраве за срце.

Додавање неколико кашичица сјецканих орашастих плодова у грчки јогурт, свјежи сир или овсене пахуљице може додати хрскавост и укус и повећати нутритивну вриједност вашег доручка.

Банане

Банане су одличне за сузбијање глади јер садрже скроб који тијело не може да свари. Уместо тога, скроб путује кроз тијело непромијењен, подржавајући здравље пробаве. Незреле банане садрже отпорнији скроб од зрелих банана, које имају више природних шец́ера.

Осим што су погодне као дио здравог доручка, банане су и одлична ужина.

Овсене пахуљице

Овсена каша садржи сложене угљене хидрате и влакна која помажу у одржавању шећера у крви под контролом. Додавање воћа богатог хранљивим састојцима и орашастих плодова богатих протеинима може учинити овсене пахуљице веома укусним и здравим.

Пратите нас на

Коментари 1

остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГ
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара.

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије