Политика
30. 03. 2023. 18:28 >> 18:28
ИНСТИТУТ АЛТЕРНАТИВА
"Нијесу испоштоване законске процедуре за разрјешење Брђанина"
Утврђивање одговорности на руководећим позицијама мора бити у складу са законским процедурама. Начин на који је Влада на данашњој сједници, на предлог Министарства унутрашњих послова разријешила директора Управе полиције Зорана Брђанина није у складу са Законом о унутрашњим пословима, а ни у складу са Законом о државним службеницима и намјештеницима, саопштено је из Института Алтернатива.
Према Закону о унутрашњим пословима, како наводе, поступак разрјешења директора полиције прије истека времена на које је постављен може покренути Одбор за безбједност и одбрану уколико не прихвати посебан извјештај о резултатима у борби против организованог криминала и корупције који директор полиције доставља најмање два пута годишње.
"Подаци које је раније објавио Институт алтернатива показују да ја Одбор за безбједност и одбрану показао пасивност у контролној функцији, будући да годинама није разматрао извјештаје које су достављали директори полиција. Од укупно 8 достављених извјештаја од стране директора полиције од 2018. године, Одбор за безбједност и одбрану је разматрао само један, и то у јуну 2019. године. У периоду од када је покривао позицију в.д. директора, а затим и директора Управе полиције, Брђанин је Одбору за безбједност и одбрану доставио четири полугодишња извјештаја, од којих ниједан није разматран", прецизирју у саопштењу.
Кажу да се на права, обавезе, одговорности и престанак мандата директора полиције, примјењују поред Закона о унутрашњим пословима, и закон којим се уређују права и обавезе државних службеника и намјештеника.
"Будући да Одбор за безбједност и одбрану није разматрао извјештаје директора полиције, па самим тим није ни доставио предлог за покретање поступка разрјешења, Министарство унутрашњих послова је на располагању имало друге механизме за утврђивање евентуалне одговорности директора полиције које предвиђа Закон о државним службеницима и намјештеницима", наводе из ИА.
Појашњавају да сходно Закону и државни службеницима и намјештеницима, осим на лични захтјев, особа се разрјешава ако је осуђена на безусловну казну затвора; ако је осуђена за кривично дјело које га чини недостојним за вршење дужности у државном органу; ако му је извршним рјешењем изречена дисциплинска мјера престанак радног односа; и - у другим случајевима прописаним посебним законом.
"Осим тога, ресорни министар подноси Влади образложени предлог за разрјешење старјешине органа управе, када подаци из редовног годишњег извјештаја о раду органа управе и стању у областима рада за које је основан, односно посебног извјештаја органа управе о предузетим мјерама и њиховим резултатима, указују на неправилности у раду тог органа. Институт алтернатива свакако охрабрује утврђивање одговорности за сва чињења или нечињења, а поготово особа на руководећим позицијама, али на начин да је у духу владавине права и поштовања свих законских процедура", закључују у саопштењу.
Коментари 0
остави коментар