- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Muzički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
23. 09. 2025.
07:43 >> 07:43
1
Akademska zajednica: Građansko obrazovanje svedeno na minimum, nužan povratak u obavezni program
Građansko obrazovanje u Crnoj Gori postoji samo formalno, sa ograničenim institucionalnim dometom i bez sistemske konzistentnosti, pokazali su nalazi dubinskih intervjua sa predstavnicima akademske zajednice u okviru projekta “Unapređenje obrazovanja za građanska i ljudska prava: obrazovne reforme za snažniju demokratiju”.
Kako je saopšteno iz Centra za građansko obrazovanje, građansko obrazovanje trenutno ima marginalan status u obrazovnom sistemu.
Predmet je sveden na minimum časova i prisutan je samo u osnovnim i srednjim školama, dok je na univerzitetima tek sporadično zastupljen, kroz pojedine izborne predmete.
Sagovornici iz akademske zajednice ukazali su da takav pristup ne omogućava mladima da steknu potrebne kompetencije za aktivno građanstvo i razumijevanje demokratskih procesa.
Navodi se da je “građansko obrazovanje u Crnoj Gori više forma nego suština”, jer ne postoji strateški plan njegovog razvoja niti kontinuirana podrška nastavnicima koji ga izvode.
"Takođe, neophodna je jača institucionalna podrška i uvođenje građanskog obrazovanja kao obaveznog predmeta kroz sve nivoe obrazovanja, uključujući univerzitete. Prema nalazima istraživanja, obrazovni sistem ne razvija dovoljno kapacitete kod mladih da razumiju i koriste svoja prava, što doprinosi pasivnosti u društveno-političkom životu", navode iz CGO.
Akademska zajednica ističe da je nužno građansko obrazovanje pozicionirati kao ključnu komponentu obrazovanja u Crnoj Gori, a ne kao marginalnu dopunu postojećih programa.
Dubinski intervjui realizovani su u okviru projekta “Unapređenje obrazovanja za građanska i ljudska prava: obrazovne reforme za snažniju demokratiju”, koji ima za cilj da osnaži obrazovni sistem Crne Gore kako bi doprinosio izgradnji snažnije i participativnije demokratije.
Коментари1
Остави коментар