- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Novosti dana
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
29. 02. 2024.
13:22 >> 13:24
REAGOVANJE FIZISCG
"Napad na profesora pokazuje položaj nastavnika u društvu"
Udruženje nastavnika fizike smatra da napad učenika OŠ “Savo Pejanović” na nastavnika, a koji je objavljen prethodnih dana u medijima i na društvenim mrežama, ne samo da je neprihvatljiv, već ističe duboke probleme s kojima se suočavaju prosvjetni radnici uopšte i dobar je pokazatelj njihovog lošeg položaja u društvu. Istiću da ovo zahtijeva ne samo reforme u samom obrazovnom sistemu, već i širu društvenu promjenu u percepciji i vrednovanju uloge nastavnika.
Napominju da fizički napad na nastavnika predstavlja ozbiljan prekršaj koji ne smije biti tolerisan ni u jednom okviru.
“Nastavnici su stubovi obrazovnog sistema i zaslužuju poštovanje i zaštitu, kako od učenika, tako i od društva u cjelini. Ovaj incident ne samo da je ugrozio bezbjednost našeg kolege, već je i duboko potkopao moral i integritet cijele zajednice škole”, kažu iz Udruženja.
Kako ističu, jasno je da takvi incidenti ne mogu biti posmatrani izolovano, već moraju biti posmatrani u kontekstu opšteg položaja prosvjetnih radnika u našem društvu.
“Nedostatak poštovanja, nedovoljna podrška institucija i nedostatak adekvatne zaštite često dovode do situacija poput ovih, gdje se nastavnici osjećaju napušteno i nezaštićeno”, kažu iz FIZISCG.
Ovaj incident, poručuju, takođe ilustruje duboko ukorijenjen problem nedostatka poštovanja prema prosvjetnim radnicima.
“Mladi ljudi, posebno oni koji se interesuju za nauku, poput fizičara, hemičara, biologa, informatičara i matematičara, sve manje razmatraju profesiju nastavnika kao perspektivnu opciju. Ovo nije samo iz finansijskih razloga, već i zbog opšteg nedostatka podrške i poštovanja prema nastavnicima u društvu”. navodi se u saopštenju.
Nastavnici fizike nalaze se u izuzetno teškom položaju.
“Često su meta napada roditelja zbog ocjena svojih učenika. Kritike sežu od optužbi da nastavnici ne znaju na pravi način objasniti gradivo do zahtjeva za nezasluženo visokim ocjenama. To je, ne samo nepravedno prema nastavnicima, već i pogrešno tumačenje obrazovnog procesa”, kažu iz Udruženja.
Smatraju da nadležne institucije moraju hitno preduzeti korake kako bi se promijenio položaj prosvjetnih radnika.
“Potrebno je stvoriti okruženje u kojem se njihov rad cijeni i poštuje i u kojem se osigurava njihova sigurnost i integritet. Takođe, pozivamo roditelje, učenike i cjelokupnu zajednicu da podrže svoje nastavnike i da aktivno rade na stvaranju okruženja u kojem se poštuje autoritet i integritet svakog pojedinca”, ističu nastavnici.
Ovo zahtijeva ne samo reforme u samom obrazovnom sistemu, već i širu društvenu promjenu u percepciji i vrednovanju uloge nastavnika.
“Udruženje nastavnika fizike ostaje posvećeno podršci i zaštiti svih učesnika u nastavnom procesu, kao i unapređenju obrazovnog sistema u cjelini”, zaključili su iz FIZISCG.
Коментари0
Остави коментар