Друштво

Б.Б. [ Мина ]

18. 12. 2022. 12:30   >>  12:35

МУГОША

ЦИнМЕД у систему унапређења квалитета наставе и научно-истраживачког рада

Институт за љекове и медицинска средства Црне Горе (ЦИнМЕД), као наставна база Медицинског факултета и научно-истраживачка институција, тежи да обезбиједи и континуирано унапређује услове за висок ниво квалитета наставе и научно-истраживачког рада, саопштено је из ЦинМЕД-а.

Како су казали, недавни показатељ таквог настојања је прва годишња конференција Института "Европска перспектива ЦИнМЕД-а – сарадњом и партнерством до заједничког циља", која је била донаторског карактера, па су путем котизација обезбијеђена средства потребна за формирање нове, савремене лабораторије Медицинског факултета.

"Институт улаже значајне ресурсе у подизање компетенција запослених, подстиче њихов истраживачки дух и ангажовање у разним пројектима од великог значаја, како на националном, тако и на међународном нивоу", каже се у саопштењу.

Како се наводи, у питању је пројекат под називом "Развој и имплементација модула заснованих на метакогнитивном рјешавању проблема у комбинованим учењима“ у оквиру позива новог циклуса Ерасмус плус пројеката изградње капацитета у области високог образовања за 2021-2027.

Руководилац тог пројекта у Црној Гори је директорица ЦИнМЕД-а Снежана Мугоша.

Из ЦИнМЕД су казали да је први и основни циљ пројекта оспособљавање студената да користе концептуална, процедурална и метакогнитивна знања како би се ријешили стварни проблеми, имплементацијом новог модела учења.

Други разлог је, како се додаје, развијање капацитета високошколских установа Западног Балкана за даље унапређење комбинованог учења кроз међусобну и сарадњу са универзитетима Европске уније (ЕУ).

Мугоша је казала да су подстицај за ту идеју биле околности у којима је спровођена настава изазване пандемијом ЦОВИД-19, која је изнијела на површину све недостатке постојећег образовног процеса, како у погледу класичних облика наставе, тако и у смислу коришћења достигнутих капацитета за е-учење.

"Тренд високог образовања ка е-учењу, а посебно ка комбинованом учењу, био је видљив већ 2014. године, када је истраживање Европске асоцијације универзитета показало да 91 одсто институција нуди комбиновано учење. Осим тога, педагошки и образовни модели се стално унапређују", додала је она.

Према њеним ријечима, тако се у новије вријеме подстичу и развијају напредни и иновативни модели примјене проблемског учења у образовним процесима.

"Један такав модел је примјена модула заснованих на метакогнитивним проблемима у курсевима комбинованог учења", казала је Мугоша.

Наводи се да су захваљујући таквој иницијативи, Медицински факултет и Институт, као његова наставна база, постали партнери на међународном пројекту под акронимом ПроБЛеМС.

Додаје се да је основни циљ тог програма унапређење образовања доктора у високошколским институцијама Западног Балкана, а чија полазна основа су били сви они проблеми који су били видљивији уочи пандемије.

Мугоша је навела да ће бенефит тог пројекта бити и трансфер знања са високошколских институција ЕУ на институције Западног Балкана.

Она је појаснила да ће се у новом моделу учења, кроз тај пројекат, идеје наставника комбиновати са програмским и дизајнерским рјешењима у модуле засноване на метакогнитивним проблемима, који се затим имплементирају у студијске програме.

Она је поручила да ће ЦИнМЕД и у наредном периоду настојати да пружа континуирани допринос унапређењу научног и стручног потенцијала из свог домена кроз различите видове активности и ангажовања, уз обавезан императив – сарадња и партнерство.

Пратите нас на

Коментари 0

остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГ
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара.

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије