Здравље

[ Кликс/И. П. ]

04. 10. 2022. 07:30   >>  07:30

ПРЕВИШЕ ШЕЋЕРА

Слатко прије спавања може озбиљно утицати на квалитет сна

Превише шећера може довести до дебљања или гојазности, узроковати настанак каријеса и повећати ризик од појаве дијабетеса. Међутим, има још један озбиљан учинак - ремети ваш сан, и то на такав начин да ће вас несаница оставити жељнима за још шећера.

Истраживање из 2016. године показало је да људи који конзумирају велике количине шећера имају тенденцију мање дубоког спавања и показују већи немир ноћу, а често пате и од несанице која неријетко може постати и хронични проблем.

Према мишљењу клиничког психолога Мишела Бреуса, познатог и као доктора за спавање који се специјализирао за поремећаје спавања, превише шећера доводи до склоности једењу касније током дана јер нивои шећера у крви измичу контроли. То неповољно утиче на спавање, а ваш поремећен сан ће заузврат произвести још већу жељу за шећером.

Како напомиње, то је заправо зачарани круг.

''Превише шећера навече може бити штетно за наше здравље. Када једете слатко, ниво шећера у крви расте, а панкреас ослобађа инсулин који помаже да се шећер врати у ћелије, дајући им гориво за рад. Једење шећера касно навече превише вас стимулише, даје енергију и чини вас спремним за активност, али то није оно што покушавамо радити ноћу'', објашњава дијететичар Алекс Еванс.

Љекар Поли Кели, истраживач различитих образаца спавања, прихвата тезу да постоји веза између високог уноса шећера и поремећаја сна, али упозорава да је потребно више података прије него што се то у потпуности дефинише као правило.

''Лош сан и конзумација шећера или масне хране иду заједно, али постоје докази да то није увијек тако. Једемо ли слатке ствари па због тога мање спавамо или нас мање спавања тјера да једемо слатко?'', мисли Кели.

Такође, напомиње да просјечна одрасла особа треба најмање седам сати сна ноћу. Ако га има мање, тијело ће тражити изворе краткорочног повећања енергије, а комбинација лоше прехране и лошег сна наштетиће здрављу.

"Имамо велики проблем са спавањем и још већи проблем с храном, а они су међусобно уско повезани. Слатка храна вјероватно ће вам пореметити сан. Основно правило је да не смијете јести два сата прије него што одете у кревет'', додаје и успут препоручује избјегавање кофеина те гашење ТВ-а барем сат времена прије спавања.

Пратите нас на

Коментари 0

остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГ
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара.

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије