Здравље

[ М.М.Љ. ]

23. 09. 2022. 11:06   >>  11:03

САВЈЕТИ СТРУЧЊАКА

Шест предлога за здрав доручак

Доручак се сматра најважнијим оброком у дану. Након проспаване ноћи и поста, ваше тијело мора добити храњиве материје и енергију која му је потребна за функционисање током дана.

Здрав доручак може вам помоћи да не добијете жељу за грицкалицама прије ручка, као и да побољшате своју концентрацију.

Уопштено, људи који не прескачу доручак имају боље прехрамбене навике, што помаже у контроли тежине и дугорочно смањује ризик од дијабетеса и болести срца.

Kоје су најбоље намирнице за доручак? Ево шест здравих које бисте требали уврстити у своју редовну прехрану.

Јаја

Будући да су јаја богата протеинима, а сиромашна калоријама, могу вам помоћи да се дуже осјећате ситима и одржите низак ниво шећера у крви. Јаја садрже антиоксидансе зване лутеин и зеаксантин, који помажу у превенцији очних поремећаја, попут катаракте и макуларне дегенерације. Такође су добра за срце јер повећавају нивц липопротеина високе густоће (ХДЛ) или доброг холестерола и смањују ниво липопротеина ниске густоће (ЛДЛ) или лошег холестерола.

Чија сјеменке

Чија сјеменке су одличан извор влакана. Влакна апсорбују воду, повећавајући волумен хране која се креће кроз пробавни тракт и тако одржавају осјећај ситости. Висок садржај антиоксиданса такође штити станице од оштећења која узрокују нестабилне молекуле које називамо слободни радикали.

Чија сјеменке можете комбиновати с бобичастим воћем, протеином сирутке и бадемовим млијеком како бисте направили смути. Такође, сјеменке можете посути по сендвичима, тосту или зобеној каши.

Бобичасто воће

Све врсте бобичастог воћа, укључујући боровнице, јагоде, малине и купине, изврсни су извори антиоксиданса који се боре против болести, а имају мало калорија и пуно влакана. Они смањују упалу, спрјечавају оксидацију холестерола у крви и одржавају станице које облажу крвне жиле здравима.

Укусне бобице воћа можете конзумирати уз житарице, зобене пахуљице или јогурт, или их додати смутију. Смути од свјежег воћа или поврћа, природног јогурта и млијека повећавају залихе енергије у тијелу и могу вам помоћи да останете активни током дана.

Орашасти плодови

Орашасти плодови су заситна храна богата храњивим материјама која може помоћи у смањењу ризика од срчаних болести и контроли разине шећера у крви. Све врсте орашастих плодова обилују магнезијумом, калијумом и мононезасићеним мастима кориснима за срце.

Додавање неколико кашика насјецканих орашастих плодова грчком јогурту, свјежем сиру или зобеним пахуљицама може додати хрскавост и укус и повећати храњиву вриједност вашег доручка.

Банане

Банане су одличне за сузбијање глади јер садрже скроб који тијело не може пробавити. Умјесто тога, скроб путује кроз тијело непромијењен, подржавајући тако здравље пробавног систем. Незреле банане садрже отпорнији скроб од зрелих банана које имају више природних шећера.

Осим што су прикладне као дио здравог доручка, банане су и изврстан међуоброк.

Овсене пахуљице

Овсене пахуљице садрже сложене угљикохидрате и влакна која помажу у одржавању шећера у крви под контролом. Додавање воћа богатог храњивим тварима и орашастих плодова богатих протеинима може учинити зобену кашу издашним, заситним и храњивим доручком.

Пратите нас на

Коментари 0

остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГ
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара.

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије