A.M.

19. 10. 2024. 22:42 >> 22:33
Čitaj mi:

nova studija

Naučnici vjeruju da bi u ledu na Marsu mogli da postoje oblici života

Da li je moguć život na Marsu? Najnovija studija pokazala je da bi u naslagama leda na površini Marsa mogli postojati neki mikroorganizmi kao vanzemaljski oblici života. Naslage leda mogle bi štititi takve oblike života od ultraljubičastog zračenja Sunca, zbog kojeg je život na površini Marsa gotovo nemoguć, piše britanski Independent.

Međutim, nova studija ukazuje na to da bi se takvi oblici života morali nalaziti dovoljno duboko, u dovoljno debelom sloju leda koji bi ih štitio od ultraljubičastog zračenja, ali bi istovremeno morali biti smješteni dovoljno plitko kako bi primili vidljivu svjetlost potrebnu za fotosintezu.

U okviru studije, naučnici su napravili model da bi pokazali postoji li takva tačka, uzimajući u obzir prašinu i vrstu leda koja se nalazi na Marsu.

U zavisnosti od procenta prašine u ledu, područje u kojem bi mogao opstati život nalazilo bi se između pet i 38 centimetara dubine, dok bi, ako je led čišći, nastanjiva zona bila veća – na dubini od 2,15 do 3,10 metara.

Prašina unutar leda povremeno bi topila led, što znači da bi bilo dovoljno tečne vode koja bi doprinijela fotosintezi potrebnoj za preživljavanje takvih oblika života.

Istraživači upozoravaju da nova studija ne znači da ti oblici života zaista postoje u tim ledenim područjima, ali smatraju da bi ih tamo najprije trebalo tražiti.

Pozivaju kolege da ubuduće to postane ključna lokacija u potrazi za životom na Marsu, jer bi se moglo raditi o najdostupnijem mjestu za njegov pronalazak.

Članak pod nazivom ‘Potencijal za fotosintezu na Marsu unutar snijega i leda’ objavljen je u časopisu Nature Communications Earth & Environment.