Наука и технологија

А.М. [ Кликс.ба ]

26. 10. 2022. 21:15   >>  21:51 1

ОТКРИВЕН У СЕПТЕМБРУ

Велики астероид ће ускоро проћи близу Земље

Астероид пречника између 304 и 740 метара ускоро ће проћи поред Земље. Пролазак астероида се очекује 1. новембра, а поређења ради Оне Wорлд Траде Центер је висок 546, док висина Бурј Кхалифе износи 828 метара.

Астероид је откривен 12. септембра ове године помоћу Пен-СТАРРС2 телескопа на Хаваима, а помоћу његових опсервација, као и опсервација Опсерваторија Стеwард на Универзитету Аризона у октобру установљена је његова путања.

Астероид је добио ознаку 2022 РМ4 и путује према Земљи, но није пријетња. Креће се брзином од 83.761 км/х те ће 1. новембра проћи поред Земље на удаљеноси од 2.297.822 километара.

Астероиди су веома мали када је ријеч о свемиру те лако могу промијенити орбиту и наћи се на путањи судара с планетом. Астероид 2022 РМ4 је релативно близу нашој планети узимајући у обзир скалу Сунчевог система, али су шансе да се судари са Земљом невјероватно мале.

Један од разлога због којих је астероид посебно интересантан је то што је тек недавно откривен, што је показатељ да истаживање астероида блиских Земљи још није завршено.

Ако би из било којег разлога астероид попут овог погодио Земљу (а шансе су један у 100.000 година зависно од величине астероида), његов учинак би зависио од његове величине, брзини и углу удара. Када би се овакав астероид сударио са Земљом, штета би била значајна.

"Удар астероида пречника 740 метара би био једнак снази 30.000 мегатона ТНТ-а. Настао би картер величине 10 километара, који би био дубок 600 метара, а резултат би био и потрес јачине 7,6 степени по Рихтеру.

Коментари 1

остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГ
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара.