Kulturna galaksija

N1 [ R.B. ]

23. 02. 2024. 19:14 >> 19:13

OPASNO PUTOVANJE

NASA traži ljude koji će učestvovati u simulaciji života na Marsu

NASA se nada da će u bliskoj budućnosti imati astronaute na Marsu. To neće biti lako putovanje jer boravak na drugoj planeti će biti izuzetno opasan. Stoga, američka svemirska agencija želi biti što spremnija, a kako bi se spremili, procedura zahtijeva volontere koji će učestvovati u 12-mjesečnoj simulaciji života na Marsu.

Prva misija CHAPEA (Crew Health and Performance Exploration Analog) započela je već 25. juna 2023. godine, a NASA sada traži sljedeća četiri simul-astronauta koji će zauzeti mjesto astgronauta koji već sada prolaze simulaciju. Njihova misija završava 6. jula 2024, a sljedeća misija CHAPEA trebala bi početi na proljeće 2025.

"NASA traži zdrave, motivisane građane SAD-a ili osobe sa stalnim boravkom koji su nepušači, starosti 30-55 godina i dobro govore engleski kako bi imali učinkovitu komunikaciju među članovima posade i kontrole misije. Kandidati bi trebali imati snažnu želju za jedinstvenim, korisnim pustolovinama i interes za doprinos NASA-inom radu na pripremi prvog ljudskog putovanja na Mars", napisala je NASA u objavi.

Prijave se sada mogu podnijeti, a krajnji rok je 2. aprila. Proces odabira biće sličan onom kod astronauta u smislu vještina, a očekuje se da će selekcija trajati između 12 i 14 mjeseci.

"Odabir posade slijediće dodatne standardne NASA-ine kriterije za kandidate/astronaute. Neophodna je diploma iz STEM područja kao što su inženjerstvo, matematika ili biologija, fizika ili računarstvo sa akreditovane institucije s najmanje dvije godine profesionalnog STEM iskustva ili minimalno hiljadu sati upravljanja avionom", objasnila je NASA, iako bi se mogli uzeti u obzir doktori, ljudi koji trenutno rade na doktoratu STEM znanosti i nekoliko drugih skupina.

Tim će morati ići u simulirane svemirske šetnje, izvoditi robotske operacije, održavati stanište, održavati redoviti režim vježbanja i uzgajati usjeve za preživljavanje. Komunikacije s vanjskim svijetom odvijaju se s odgađanjem od najmanje 20 minuta, na najbližoj udaljenosti, Mars je udaljen samo tri svjetlosne minute, ali na najvećoj udaljenosti udaljen je oko 22 i po svjetlosne minute.

Ova simulacija govori o poteškoćama

Posada će se morati suočiti s ograničenjima resursa, kvarovima opreme i okolišnim stresovima povrh kašnjenja komunikacije. Iako se mnoga pitanja u prijavama odnose na sposobnost prijavljenih, NASA takođe pita mogu li kandidati proći bez razgovora sa svojim voljenima u razdoblju dužem od dvije sedmice.

Učenici će za ovu misiju biti plaćeni, ali koliko – nije objavljeno. Ove informacije će biti dostavljene kandidatima tokom procesa provjere, piše IFLScience.