Основна тема
Црно/бијела тема
Инверзна тема
MNE Play
MNE Play

Подешавaња

Умањи / Увећај

Изаберите тему

Основна тема
Црно/бијела тема
Инверзна тема

Društvo

B.B.

26. 09. 2025. 12:30 >> 12:30

Nova obuka za više od 230 učiteljica i učitelja kroz program „Robotika za najmlađe“

Fond za inovacije Crne Gore u saradnji sa Ministarstvom prosvjete, nauke i inovacija i Zavodom za školstvo, a uz podršku Centralne banke Crne Gore, nastavlja realizaciju nacionalnog programa „Robotika za najmlađe“. U toku je obuka "Primjena robotike za inovativne metode nastave i razvoj ključnih kompetencija učenika".

Nakon što je u maju u Podgorici održana obuka za trenere sa ciljem jačanja kapaciteta nastavnog kadra i obezbjeđivanja održivosti programa na nacionalnom nivou, tokom septembra sprovode se akreditovane obuke za učiteljice i učitelje iz svih osnovnih škola u Crnoj Gori. U toku je obuka „Primjena robotike za inovativne metode nastave i razvoj ključnih kompetencija učenika“.

Kako navode u Minstarstvu, proteklog vikenda održane su prve obuke u Podgorici, Zeti, Rožajama i Baru (20. septembra), kao i u Nikšiću, Beranama, Tivtu i Bijelom Polju (21. septembra), na kojima je učestvovalo oko 150 učiteljica i učitelja.

"Time su obuhvaćene sve tri regije zemlje i potvrđen je cilj programa da inovativne metode nastave postanu dostupne svim školama, bez obzira na njihovu veličinu i kapacitete. Obuke se nastavljaju u subotu, 27. septembra, kada će treninzi biti organizovani u Podgorici, Kolašinu, Beranama, Pljevljima i Budvi. Planirano je da do kraja mjeseca kroz program prođe preko 230 prijavljenih učitelja i učiteljica", navode u saopštenju.

Akreditovana trenerica u programu „Robotika za najmlađe“, nastavnica informatike i ICT koordinatorka, Mila Medin, istakla je da ovakav pristup donosi svježinu u učionice, podstiče kreativnost i otvara nove načine rada sa učenicima. Djeca kroz rad sa robotima stiču ne samo tehnička znanja već i vještine timskog rada, kritičkog razmišljanja i kreativnog rješavanja problema“, kazala je Medin.

Izvršna direktorica Fonda za inovacije, Bojana Femić Radosavović, naglasila je dugoročni značaj programa.

"Robotika za najmlađe nije samo projekat već ulaganje u budućnost naše djece i našeg društva. Učiteljice i učitelji, kroz svoju posvećenost i otvorenost prema novim metodama, pokazuju da obrazovni sistem Crne Gore ima snagu da ide u korak sa savremenim svijetom“, naglasila je Femić Radosavović.

Kao naredna faza programa predviđeno je nacionalno takmičenje iz robotike na temu finansijske pismenosti, koje će dodatno povezati STEM znanja sa životnim vještinama i podstaći učenike da kroz igru i praksu razvijaju kompetencije za budućnost. Upravo učiteljice i učitelji koji prolaze akreditovanu obuku biće mentori svojim učenicima u pripremama za ovo takmičenje. Na taj način znanja i vještine koje sada stiču prenosiće se direktno u učionice kroz praktične zadatke, timski rad i kreativne projekte sa djecom.

"Ova „liga znanja“ biće prilika da se pokaže da inovacije u obrazovanju nijesu samo teorija već da se kroz rad učitelja i učenika pretvaraju u kreativna i održiva rješenja. Takmičenje neće biti samo provjera znanja već i praznik ideja i inovacija u kojem učionice postaju male laboratorije budućnosti", napominju u Ministarstvu.

 

Пратите нас на

Коментари0

Остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГВише
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара. Мање

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије

Најчитаније