Друштво
31. 01. 2023. 07:37 >> 07:34
РЕЗУЛТАТИ НА ТАКМИЧЕЊИМА НЕЗАВИДНИ
За пет година из школа изашло преко 10.000 лучоноша
Све је више школараца који основну или средњу школу заврше са дипломом Луча. У посљедњих пет година било је их је више од 10 хиљада. Али са друге стране незавидни су резултати и на такмичењима, пријемним испитима и тестирањима. У министарству тврде да ће покренути ширу анализу образовног система, док се у НВО сектору и Удружењу просвјетне заједнице залажу за контролу додијељених луча али и да се политика измјести из школа.
За протеклих пет година са најпрестижнијим признањем "Луча" из основних и средњих школа изашло је више од 10 хиљада ученика.
"Ми имамо и општине са јако забрињавајућим бројем од преко 25 посто. Предњаче општине Андријевица, Беране, Рожаје, Плав имамао и Цетиње и Будву, а Тузи су са великим бројем луча од када су они општина. Ови подаци били би за похвалу да се на такмичењима и тестирањима можемо похвалити подједнако добрим резултатима", казала је Снежана Калуђеровић из ЦГО.
Прије двије године на Медицинском факултету пријемни испит није положило чак 90 “лучоноша“, од укупно 102 кандидата. Још поразнији су резултати с посљедњег ПИСА тестирања који су показали да је скоро сваки други ученик у Црној Гори функционално неписмен.
"Ми већ задњих 10-так година имамо ситуацију да је луча статусни симбол родитеља, као аутомобил, као викендица. И константан је притисак на саме наставнике да снижавају критеријуме приликом свог васпитно-образовног процеса", казао је Слободан Савовић из министарства просвјете.
Родитељу све то успијева јер наставник не може довољно да изгради свој ауторитет, оцијенила је Оливера Лековић из Удружења просвјетних радника.
"Зашто, јер имамао директоре који се политички запошљавају. Тај свој критеријум не може да изгради, можда ће неко и да покуша али ће га поклопити јер неће имати подршку управе, неће имати подршку колектива јер колектив који жели да подржи колегу значи одмах да је против управе, а врло често имамо и притисак и од самог министарства", казала је Лековић.
А, у министарству кажу да се раскорак између броја луча и стварних резултата наших ученика не може посматрати изоловано, па су тврде покренули ширу анализа овог проблема.
"У наредном периоду нас чека прилагођавање планова и програма и преко Националног савјета за образовање и квалификацију да би пробали да направимо склад ова два питања. Да се врши перманентно усавршавање, праћење исхода учења сваког ученика, колико је он усвојио те задате циљеве и сама евалуација оцјењивања преко бројчаног износа одређене оцјене", казао је Савовић.
С друге стране, у просвјетној заједници и НВО сектору залажу се за провјеру издатих Луча.
"Упоређујући ток оцјењивања ученика, број одсустава, број такмничења и постигнућа на тим такмичењима. Да просвјетна инспекција мора да уђе у оне установе и да утврди да ли има и оних диплома које су издате и на друге начине и по другим основама", казала је Калуђеровић из ЦГО.
"Прво заиста да се врати меритократија по заслугама и способностима да се запослеи директори и министри. И онда ми можемо наставници да градимо те критеријуме изаузмемо став, јер ће нас и управа подржати и остале колеге и ту би за кратко вријеме видјели помак", сматра Лековић.
Коментари 0
остави коментар