Основна тема
Црно/бијела тема
Инверзна тема

Подешавaња

Умањи / Увећај

Изаберите тему

Основна тема
Црно/бијела тема
Инверзна тема

Zanimljivosti

A.M. [ N1 ]

19. 06. 2024. 20:54 >> 20:54

pogledajte

Kako da zaspite tokom vrelih ljetnjih noći?

Dok se zimi lako utoplimo s dodatnim pokrivačem ili toplom pidžamom, spavanje ljeti često se pretvara u frustrirajući tango. Pravu je poziciju gotovo nemoguće pronaći, a taman kada je pronađete, vrućina vas ponovno sustigne i probudi.

Vremenske prilike mogu da pokvare mnogo stvari u našim životima, međutim kada dirnu u ono čemu se mnogi nakon napornog dana raduju, onda to može da bude vrlo frustrirajuće.

„Kvalitetan san potreban je kako bismo obradili informacije koje smo taj dan primili i kako bi se tijelo oporavilo od napora, što fizičkih, što mentalnih“, kaže ljekarka Nerina Ramlakhan, inače stručnjak za san.

The Independent piše da ćete kvalitetno spavati ako je u sobi temperatura između 16 i 21, s tim da vam se mozak mora ohladiti više od ostatka tijela.

„Toplo tijelo i hladna glava je idealna temperaturna kombinacija“, dodaje Ramlakhan.

Što onda napraviti kada vas vrućina napadne i ne dopušta vam da spavate? The Independent nudi rešenja za dane kada jednostavno ne možete da zaspite, a takvi dani su nam došli usljed visokih junskih temperatura.

– Termos napunite vodom i zaledite ga te stavljajte na uobičajena mjesta za hlađenje tijela – koljena, zglobove, vrat, prepone i laktove.

– Namažite se kremom za posle sunčanja prije odlaska u krevet. Za maksimalnu udobnost, kremu prethodno ohladite u frižideru.

– Prskalicu napunite hladnom vodom pa se povremeno rashladite.

– Spavajte u pamučnoj pidžami između pamučnog čaršava i pamučnog pokrivača. Naime, pamuk je najbolji materijal za hlađenje jer materijal najbolje diše.

– Prije spavanja nemojte jesti puno proteina jer mogu da ubrzaju vaš metabolizam i samim tim ugrijeju vaše tijelo.

– Najmanje tri sata prije spavanja pojedite nešto začinjeno. U trenutku kada treba da zaspite, znoj će vam pomoći da se ohladite.

– Nemojte vježbati predveče jer će vam se tijelo ugrijejati pa nećete moći da zaspite.

– Odlučite li se za večernje tuširanje, istuširajte se hladnijom vodom kako biste spustili temperaturu svog tijela. Nemojte nikako „ledenom“ vodom jer će vaše tijelo na nju odgovoriti zadržavanjem toplote.

– Zatvorite prozore i spustite rolete tokom dana. Prije ćete tako ohladiti stan nego provjetravanjem.

– U spavaćoj sobi pogasite sve elektonske uređaje jer oni emituju toplotu. To važi i za produžne kablove.

– Stopala nikada nemojte pokrivati, a možete ih rashladiti i oblogom.

– Napunite plitku posudu s ledom i stavite je ispred ventilatora kako biste rashladili prostoriju u kojoj spavate.

– Tokom dana normalno pijte vodu, ali predveče smanjite. Nekoliko decilitara je dovoljno, a sve više od toga će vas natjerati da idete u toalet.

– Spavajte daleko od svog partnera. Dva tijela znače i dvostruko više toplote.

– Ako možete, spavajte na nižoj etaži u kući.

– Spavajte u vlažnim čarapama i majici.

– Pre spavanja stopala rashladite hladnom vodom.

– Pre spavanja stavite peškir u frižider na sat vremena pa ga posle stavite na čelo dok se uspavljujete.

Пратите нас на

Коментари0

Остави коментар

Остави коментар

Правила коментарисања садржаја Портала РТЦГВише
Поштујући начело демократичности, као и право грађана да слободно и критички износе мишљење о појавама, процесима, догађајима и личностима, у циљу развијања културе јавног дијалога, на Порталу нијесу дозвољени коментари који вријеђају достојанство личности или садрже пријетње, говор мржње, непровјерене оптужбе, као и расистичке поруке. Нијесу дозвољени ни коментари којима се нарушава национална, вјерска и родна равноправност или подстиче мржња према ЛГБТ популацији. Неће бити објављени ни коментари писани великим словима и обимни "copy/paste" садрзаји књига и публикација.Задржавамо право краћења коментара. Мање

Да бисте коментарисали вијести под вашим именом

Улогујте се

Најновије

Најчитаније