- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Novosti dana
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
02. 11. 2021.
22:12 >> 22:22
RADI PROCJENE UTICAJA
Uspostaviti sistem praćenja diplomaca srednjih stručnih škola
Međunarodna organizacija rada (MOR) predložila je uspostavljanje sistema praćenja diplomaca, kako bi procjenili uticaj stručnog obrazovanja u Crnoj Gori.
Kako je saopšteno iz kancelarije MOR-a, svake godine dvije trećine učenika srednjih škola u Crnoj Gori bira stručno obrazovanje prilikom upisa srednje škole.
Iz MOR-a su naveli da je i dalje nepoznanica šta se dešava sa učenicima nakon diplomiranja, da li nalaze posao u struci, da li se prijavljuju na Zavod za zapošljavanje ili nastavljaju sa univerzitetskim obrazovanjem.
“Kako bi podržali kreatore politika da dođu do odgovora na ta pitanja MOR je sprovela studiju na tu temu i izradila predlog praćenja diplomaca iz stručnog obrazovanja u Crnoj Gori koji se zasniva na administrativnim podacima”, kaže se u saopštenju.
U saopštenju se navodi da je studija predstavljena na radionici koja je održana 22. oktobra u organizaciji MOR-a, uz učešće predstavnika Ministarstva prosvjete, nauke, kulture i sporta, Centra za stručno obrazovanje, Uprave prihoda i carina, Zavoda za zapošljavanje, Monstata i Univerziteta Crne Gore.
Ističe se da su svi učesnici dali dragocjen doprinos diskusiji iz perspektive svoje djelatnosti i usaglasili naredne faze u implementaciji Sistema praćenja diplomaca.
Iz MOR-a su pojasnili da studija analizira najbolje prakse u Evropi i predlaže jedan model koji uvodi Sistem praćenja diplomaca korak po korak, uz navođenje uloga i odgovornosti svake od institucija.
Kako je saopšteno, iako je bilo sporadičnih pokušaja da se prate učenici iz stručnog i visokog obrazovanja korišćenjem anketiranja kako bi se došlo do kvalitativnih podataka, odziv ispitanika nije pružio rezultate koji bi bili podrška kreiranju politika na osnovu dokaza.
“Iz tog razloga studija MOR-a predlaže uspostavljanje sveobuhvatnog Sistema praćenja diplomaca koji kombinuje kvalitativne ankete sa kvantitativnim podacima o obrazovanju, porezima i zapošljavanju, a sve u cilju potpunog uvida u ishode zapošljavanja i obrazovanja diplomaca iz stručnog obrazovanja na duži rok”, navodi se u saopštenju.
Navodi se da se najvažnije preporuke sa radionice odnose na osnivanje međuinstitucionalne Koordinacione grupe i definisanje uloga i odgovornosti, sprovođenje pilot istraživanja praćenja manjih grupa diplomaca iz stručnog obrazovanja sljedeće godine.
Preporučeno je da se pilot istraživanje praćenja manjih grupa diplomaca iz stručnog obrazovanja sljedeće godine sprovodi u dva sektora, učenici trogodišnjih programa koji su u dualnom naspram onih koji su u školskom obliku, kao i učenika u četvorogodišnjim programima, tako što će se kombinovati administrativni podaci sa onima iz anketiranja.
Dodaje se da je treća najvažnija preporuka izrada Metodologije prikupljanja i obrade podataka diplomaca iz stručnog obrazovanja u prvoj polovini sljedeće godine.
Iz MOR-a su kazali da će sama studija i mapa puta biti objavljena krajem ove godine i da će biti dostupna svima na internetu.
Коментари0
Остави коментар