- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Novosti dana
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
04. 04. 2021.
15:55 >> 18:24
2
ŠIPČIĆ
Položaj studenata na nezavidnom nivou
Iz Studentskog parlamenta ocjenjuju da položaj studenata nije na zavidnom nivou, a kao glavne probleme ističu kvalitet obrazovanja, hiperprodukciju diploma i lošu infrastrukturu na fakultetima. Da crnogorski studenti moraju biti aktivniji u osvajanju sopstvenih prava, kao i boljih uslova za kreiranje svoje budućnosti, poručeno je i iz Centra za građansko obrazovanje.
Osim učenja od kuće koje je doveo u pitanje kvalitet obrazovanja, Studentski parlamet ukazuje na probleme koje muče studente i iz ranijeg perioda.
“To su infrastruktura na fakultetima, sama stručna praksa koja se nije sprovodila, hiperprodukcija diploma koja je uzela maha, rangiranje fakulteta i tu su svakako i sam kvalitet nastave na Univerzitetu Crne Gore. Nedostatak je izostanak fitbeka od kolega i profesora i drustvene interakcije, a prednost usteda vremena i mogućnost da se nastava prati i od kuće”, kazao je predstavnik Studentskog parlamenta Aleksandar Šipčić.
Ipak ono što karakteriše crnogorsku studentsku populaciju je odsustvo bilo kakve inicijative u borbi za bolji društveni položaj.
“Umjesto da se koristi potencijal, u Crnoj Gori imamo situaciju da su se studenti izgubili između dekora i stvarnosti oslanjajući se na svoju mladost da će sama doprinijeti nekom razvoju što je nemoguće”, kazala je Snežana Kaluđerović iz Centra za građansko obrazovanje.
Studentska pasivnost samo je došla do izražaja u vrijeme pandemije kovid 19 jer se rad na fakultetima nije percipirao kao jednako važan kao u osnovnim i srednjim školama.
Preopterecenost studenata nastavnim jedinicama neizvedenim koje u praksi i niska prolaznost dodatno je intezivirala nedostatak inovativnosti, zastarjelih stručnih literatura, laboratorija, nedosljedno sprovođenje stručne nastave”, kazala je Kaluđerović.
Studenti treba da znaju prava i da se glasno bore za njih, moraju biti smjeli i aktivni, i kreirati zivot kako žele i zasluzuju, jer samo tako mogu pomjerati granice vlastitog razvoja.
Marija Radulović, TVCG
Коментари2
Остави коментар