JAVNO PREDUZECE RTCG
SAVJET RTCG CRTS L0l 8%

i iwe Broj

Podgorica, 20_god.

Ombudsman RTCG

Podgorica, 11. 02. 2023.

Predmet: Zapisnik i midljenje ombudsmana, na prigovor od 02. 02. 2023.

koji je dostavila Tinka Duranovic.
Povod za dostavljanje prigovora je prilog u Dnevniku 2, koji je emitovan

28. januara. 2023.

Podnositeljka prijave je navela:

Nakon objave priloga koji je sadriao netacne i neistinite informacije u Informativnoj
emisiji Dnevnik 2, 09. januara u 19.39h, poslala sam 26. januara Zahtjev za ispravku
neistinite, nepotpune i netacne informacije u skladu sa Zakonom o medijima, Zakonom o
nacionalnom javnom emiteru Radio i televizija Crne Gore i Etickim kodeksom novinara i
novinarki Crne Gore.

Moj Zahtjev za ispravku neistinite, nepotpune i netacne informacije objavljen je
28.01.2023 u 19.48h prepravljen, skracen do neprepoznatljivosti i preprican, tako da se
ne moZe zakljuciti zbog kojih netac¢nih i neistinitih navoda sam reagovala.

I na portalu RTCG nije objavljen moj zahtjev u skladu sa zakonskim obavezama,
preprican je tako da su se netacni navodi koje sam jasno izdvojila i naznacila izgubili i
nijesu vidljivi. Takode nije podijeljen na drustvenu mrezu Facebook, kao $to je bio slucaj
sa objavom na koju se moj Zahtjev odnosi.

Prilikom objave "reagovanja" prekrseno je nekoliko odredbi Zakona o medijima:

- Moj zahtjev je nazvan reagovanjem; izostavljeno je da sam se pozvala na Zakon o
medijima, navedeno samo da sam se pozvala na Etic¢ki kodeks novinara i novinarki CG



- SadrZaj Zahtjeva za ispravku neistinite, nepotpune i netacne informacije izmijenjen je,
¢ime su prekrseni ¢lanovi 14 (stav tredi) i 58 (stav prvi) Zakona o nacionalnom javnom
emiteru RTCG, kao i ¢lanovi 48 i 51 Zakona o medijima.

- Zahtjev nije objavljen u istom terminu Dnevnika 2 (prvoj trecini) nego dvostuko kasnije
(u drugoj trecini).

- Objava "reagovanja" 28.01.2023. u Dnevniku 2, sadrzi samo dvije recenice mog
Zahtjeva, dakle nije objavljen integralno.

- Objava "reagovanja" 28.01.2023. u Dnevniku 2 pocinje u 18.16 minutu emisije, a
zavrsava u 19.02 minutu, dakle traje 46 sekundi.

- Odgovor mejlom 28.01.2023. u 16.21h "Urednistva Informativnog programa RTCG"
navodi na zakljucak da je inicijalni prilog o drzavnoj pomodi i pominjanje Bega Press-a
udruZeni, naruceni timski rad, jer se niko od odgovornih nije potpisao imenom.

Prilog linkovi inicijalne objave

https://www.rtcg.me/tv/emisije/informativni/dnevnik-2/394809/dnevnik-09012023.ht
ml

https://www.rtcg.me/vijesti/drustvo/394799/bega-press-prijava-odbacena-podnosioci-
nijesu-obavijesteni.html

https://www.facebook.com/profile/100064129328500/search?q=Bega%20Press

i "reagovanja"

https://www.rtcg.me/tv/emisije/informativni/dnevnik-2/397707/dnevnik-28012023.ht
ml

https://www.rtcg.me/vijesti/drustvo/397687/bega-press-zatrazio-drzavnu-pomoc-za-te
hnolosko-restrukturiranje.htmi

Urednistvo je odgovorilo

Na tvrdnju iz prigovora da je prilog sadrzao nepotpune i neta¢ne informacie,
odgovor urednistva glasi: Novinarka se nije bavila utvrdivanjem da li je krivicna
prijava bila osnovana ili ne, ve¢ ¢injenicom da je odbacena jos prije deset godina,
a da javnost o tome nije bila obavijestena. U prilogu je sadrzana izjava
podnosioca krivicne prijave, u kojoj on podsjeca zbog Cega je podnijeta. Takode,
advokata koji pojasnjava da je usljed neblagovremenog obavjestavanja javnosti,



nastupila posljedica, odnosno nemogucénost tuZioca na podnese prituzbu na
riesenje tuzioca o odbacivanju prijave.

Takode, tvrdnja da firma Bega press novac od drzavne pomodi nije iskoristila za
restrukturiranje ve¢ pokrivanje dugova novinskim ku¢ama, nije stav novinarke,
veC Komisije za kontrolu drzavne pomoci u izvjestaju iz 2011.

TVCG je objavila dio reagovanja, uz najavu da ¢e integralno biti objavljeno na
Portalu, $to je i uslijedilo.

ZAKLJUCAK OMBUDSMANA

"Odgovor odnosno ispravka mora se objaviti bez izmjena i dopuna, osim pravopisnih
ispravki koje ne mijenjaju smisao, na istoj strani Stampe, sa istom opremom,
odnosno u istoj emisiji audiovizuelnog medija u kome je objavljen medijski sadrzaj,
tako da plasman u mediju odgovara plasmanu medijskog sadrzaja na koji se odnosi,
uz napomenu da se radi o odgovoru odnosno ispravki.” (Zakon o medijima €lan 51)

Napominjem da potrebe za ispravkom ne bi bilo da je u prilogu, emitovanom u Dnevniku 2
09. januara-2023. godine, ispoStovan Pravilnik o programskim principima i profesionalnim
standardima RTCG clan 4:

Objektivnost “Cinjenice i stavovi moraju biti predstavljeni ravnopravno, a izvjesStavanje
mora nepristrasno uzeti u obzir sve osobe, institucije i dogadaje, relevantne za temu”.

Kredibilitet “Novinari i urednici su odgovorni ne samo za ono $to objave, vec i za ono $to
precute a od interesa je za javnost.”

S obzirom na pomenuto, urednik Dnevnika je bio u obavezi da integralno objavi ispravku,
kao Sto je ucinjeno na Portalu RTCG.

Predlog Savjetu

Da se prigovor uvaZzi

Ombudsmanka RTCG

Dam)e a Popovic

Sgold






