SAVJET
RADIO I TELEVIZIJE CRNE GORE
Ombudsman RTCG

Podgorica, 24. 02. 2022.

SAVJETU RADIO I TELEVIZIJE CRNE GORE

Predmet: Zapisnik i mislienje ombudsmana, na prigovore od 08. 02. 2022. koji je uputio
Medija centar DPS

Povod za dostavljanje je komentar voditeljke emisije Naglas, emitovane 07, 02. 2022.
godine.

Podnosilac prijave je naveo :

U emisiji ,Naglas“, emitovanoj na TVCG 1, dana 7.2.2022. godine doslo je do povrjedivanja
osnovnih profesionalnih principa, standarda i novinarske etike od strane urednice
navedene emisije i novinarke gospode Marije Markovi¢. Ona je u sino¢njoj emisiji
nedvosmisleno saopstila: ,Dobili smo Vladu koja nije krala, nije pljackala, nije ubijala, pa
nam opet nije bilo dovoljno“.

Takva izjava po sadrzini i karakteru predstavlja stav novinarke kojim se krsi objektivnost
novinarstva. Kontekst izre¢enog sugerise javnosti teske optuzbe na racun prethodne vlasti.

Smatramo da je time napravljen niz prekr3aja i povreda. Prije svega prekrsen je ¢lan 9. stav
12. Zakona o nacionalnom javnom emiteru Radio i televizija Crne Gore koji upuéuje
obaveze i odgovornosti, te obavezuje na nepristrasno, ta¢no, blagovremeno, razumljivo i
uravnotezeno informisanje o domaéim i medunarodnim deSavanjima od javnog interesa.

Takode, povrijedena su neka od osnovnih nacela Kodeksa novinara/novinarki, da
kredibilitet novinara/novinarki i novinarske profesije pociva na profesionalnom postenju,
integritetu i znanju, i zloupotrebljeno sljedec¢e nacelo koje propisuje da novinar/novinarka



mora biti kriticki posmatra¢ nosilaca drustvene, politicke i ekonomske moé¢i kada
izvjeStava o njima u interesu javnosti.

Na osnovu svega navedenog zahtijevamo od generalnog direktora RTCG Borisa Raoniéa i
menadZmenta izjaSnjenje da li je, javno saopSteni stav urednice emisije "Naglas", i stav
nacionalnog Javnog servisa.

Ukoliko je rije¢ o individualnom politi¢ckom misljenju urednice, od Raoniéa tra%imo da u
centralnoj informativnoj emisiji Dnevnik 2 izvinjenje svim vladama na koje su se odnosili
teski kvalifikativi.

Takode, zahtijevamo sankcionisanje pomenute urednice iz edukativnih razloga, jer je rijec o
profesionalnom posrnucu koje ta medijska kuéa, zbog gradanki i gradana koji je finansiraju,
ne smije da bastini.

Povodom prigovora, urednistvo je dostavilo odgovor:

Povodom prigovora Demokratske partije socijalista na konstataciju voditeljke emisije
Naglas, obavjeStavam Vas da smo nakon nespretne formulacije komunicirali sa
predstavnicima te partije i u neposrednom razgovoru i javno se u Dnevniku izvinili te
pojasnili je doslonda nenamjerne greske, te da se ne radi o stavu novinarke niti
urednistva Javnog servisa.

Ta partija prihvatilanje izvinjinje i to je objavila u medijima.

Damir Ramovi¢

ZAKLJUCAK OMBUDSMANA

Obzirom da je urednistvo i menadiment RTCG vel kontaktiran od strane Media centra
DPS, te tom prilikom javno saopstio svoj stav da je rije¢ o nespretnoj formulaciji redenice
i uputio izvinjenje, smatram da naknadni prigovor nije vio potreban.

-



PREDLOG SAVJETU
Da se prigovor odbije

Ombudsmanka RTCG

Danijela Popovi(



