SAVJET
RADIO I TELEVIZIJE CRNE GORE
Ombudsman RTCG

Podgorica, 30. 07. 2021.

SAVJETU RADIO I TELEVIZIJE CRNE GORE

Predmet: Zapisnik i migljenje ombudsmana, na prigovor od 21. 07. 2021. koji je dostavila

Fondacija Pomo¢ - za sjever Crne Gore.

Povod za dostavljanje prigovora je prilog u Dnevniku 2, emitovanog 16. 07. 2021. godine.

Podnosilac prijave je naveo:

,,U emisiji Dnevnik 2, emitovanoj 16. jula 2021.godine, dodlo je do kréenja profesionalnih
principa i standavrda RTCG . Sto se ti¢e profesionalnog standarda , moze se govoriti 0
ogresenju 0 TACNOST jer i ako sporni prilog traje skoro Cetiri minuta  ( od 20:00 do
20:03:43 minuta Dnevnika ), u prilogu nedostaju neke bitne informacije, a prva je da
li su Olimpijske igre na listi dogadaja od posebnog znalaja koje utvrduje Savjet Agencije
za elektronske medije.

MoZemo pretpostaviti da jeste, ali to treba rei, posebno sa sumom novca koja Ce biti
potrodena . Drugo, kada generalni direktor RTCG govori o tome, koliko Ce izjeStavanje
sa Olimpijskih igara iz Japana kostati RTCG . Nedostaje informacija da li je taj novac bio
predviden u finansijskom planu za 2021.godinu, posebno u svijetlu ¢injenice da RTCG
nedostaje novca ida se pominje i moguénost uzimanja kredita.

U prilogu je saopSteno mnogo za javnost nevaznih informacija, a izostale su bitne i
intonacija priloga je bila takva da je dominirala samohvala, od “slikanih® ucesnika
prikazanog priloga, pojedinih danova Savieta RTCG, ¢lanova menadzmenta RTCG,
medu kojima dominira generalni direktor BoZidar Sundi¢ i pojedinci iz Sportske redakcije
RTCG.



Otigledna je nesrazmjera i neizbalansiranost u navedenom spornom prilogu, dovela do
kréenja programskih principa i profesionalnih standarda koji se odnosi na TACNOST u
izvjestavanju informativnog programa RTCG.”

Povodom prigovora, urednistvo je dostavilo odgovor:

LPRIGOVOR: U emisiji Dnevnik 2, emitovanoj 16. jula 2021.godine, doslo je do kr3enja
profesionalnih principa i standarda RTCG . Sto se ti¢e profesionalnog standarda , moiZe se
govoriti 0 ogresenju o TACNOST jer i ako sporni prilog traje skoro Cetiri minuta (od 20:00 do
20:03:43 minuta Dnevnika ), u prilogu nedostaju neke bitne informacije,

ODGOVOR: U niti jednom dijelu Vaseg dopisa nije navedena niti jedna informacija koja nije tacna
pa stoga opstaje otvoreno pitanje na koju taénost ili u kom dijelu smatrate da nije tacna
informacija koja je dana u Dnevniku 2 emitovanom 16.07.2021.

Ipak u Zelji da izadjemo u susret nasim gradjanima jer je nasa uloga kao Javnog servisa svih
gradjana Crne Gore da im budemo na usluzi, mi ¢emo odgovoriti na vase konstatacije .

PRIGOVOR: u prilogu nedostaju neke bitne informacije, a prva je da li su Olimpijske igre na listi
dogadaja od posebnog znacaja koje utvrduje Savjet Agencije za elektronske medije.

ODGOVOR: Ovo je pitanje za Agenciju za elektronske medije , ali u obzir treba uzeti ¢injenicu da
niko nema prava da se mije3a u uredjivacku politiku Javnog servisa.

PRIGOVOR: Mozemo pretpostaviti da jeste, ali to treba reéi, posebno sa sumom novca koja ce
biti potrogena . Drugo, kada generalni direktor RTCG govori o tome, koliko Ce izjeStavanje sa
Olimpijskih igara iz Japana ko$tati RTCG . Nedostaje informacija da li je taj novac bio predviden
u finansijskom planu za 2021.godinu, posebno u svijetlu €injenice da RTCG nedostaje novca ida
se pominje i moguénost uzimanja kredita

ODGOVOR: Sva finansijska dokumentacija gradjanima Crne Gore dostupna je na sajtu RTCG
www.rtcg.me . U toj finansijskoj dokumentaciji za 2020. (jer je Olimpijada odgodjena) i 2021.
navedena su sredstva planirana za Olimpijske igre u Tokiju za koje su za izvjeStavanje sa lica
mjesta angaZovana dva novinara i dva kamermana — montazera. Pominjanje kredita ne znamo u
kome kontekstu uzimate, nikakav kredit nije uziman za pokrivanje trodkova prenosa i
izvje$tavanja sa Olimpijskih igara.

PRIGOVOR: U prilogu je saopiteno mnogo za javnost nevainih informacija, a izostale su bitne i
intonacija priloga je bila takva da je dominirala samohvala, od “slikanih® ucesnika prikazanog



priloga, pojedinih &lanova Savjeta RTCG, élanova menadzmenta RTCG, medu kojima dominira
generalni direktor Bozidar Sundié¢ i pojedinci iz Sportske redakcije RTCG.

Otigledna je nesrazmjera i neizbalansiranost u navedenom spornom prilogu, dovela do krsenja
programskih principa i profesionalnih standarda koji se odnosi na TACNOST u izvjedtavanju
informativnog programa RTCG.

ODGOVOR: Ne vidimo kakva je ,nesrazmjera i neizbalansiranost”, kako Vi pisete ,prisutna u
prilogu kojim obavje$tavamo gledaoce da ée njihov i Va$ Javni servis izvjedtavati sa Olimpijskih
igara i pratiti u¢esée 34 nasa takmicara u Tokiju.

Upravo su u kadru bili dva novinara i dva kamermana — montazera koji su angaZzovani u Tokiju ,
kao i sportska redakcija koja ¢e svakodnevno priustiti gledaocima RTCG sate i sate programa.

ZAKLJUCAK OMBUDSMANA

“Prenesena poruka mora da reflektuje ta¢ne ¢injenice i ne smije navoditi na pogresan
zaklju¢ak. U prilozima koji prikazuju stvarne osobe moraju se izbjegavati tehnike
virtuelne stvarnosti, osim u slu¢ajevima kada je to u sluzbi poruke ili zastite licnih
interesa, i kad je to na odgovarajudi na¢in oznaceno.” (Pravilnik o programskim
principima i profesionalnim standardima RTCG, ¢lan 4).”

Zaklju¢ak je da nije doslo do krienja programskih principa i profesionalnih standarda.

PREDLOG SAVJETU

Da se prigovor odbije

Ombudsman RTCG

Danijela Popovié

c/“/ A /"’/Z* -0



