- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Politika
24. 08. 2016. 13:58 >> 13:38 3
REAGOVANJE IRF-A
Neosnovani navodi MANS-a
Investiciono-razvojni fond (IRF) ne krši Zakon o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja, saopštili su iz te institucije.
Iz IRF-a kažu da su u cjelosti neosnovani navodi MANS-a i da ta instiucija ne krši Zakon.
Reagovanje prenosimo u cjelosti:
Članom 28 stav 3 Zakona o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja ("Sl. list CG", br. 52/2014 i 76/2015) je utvrđeno da sve budžetske potrošačke jedinice, na državnom i lokalnom nivou, su dužne da, od dana raspisivanja do dana održavanja izbora, kao i mjesec dana nakon održavanja izbora, sedmodnevno na svojoj internet stranici objavljuju analitičke kartice sa svih računa koje imaju u svom posjedu i dostavljaju ih radnom tijelu Skupštine nadležnom za praćenje primjene zakona i drugih propisa od značaja za izgrađivanje povjerenja u izborni proces. Članom 5 istog Zakona je definisano da su javni izvori u smislu tog zakona, sredstva koja se izdvajaju iz budžeta Crne Gore i budžeta lokalne samouprave.
Shodno odredbi člana 11 Zakona o Investiciono-razvojnom fondu Crne Gore ("Sl.list CG" br. 88/09 i 40/10) sredstva za poslovanje Fonda stiču se:
1) iz prihoda ostvarenih poslovanjem Fonda;
2) prodajom akcija i udjela iz portfelja Fonda;
3) iz ostatka likvidacione ili stečajne mase, prodajom preostale imovine u slučaju likvidacije ili stečaja sprovedenog nad društvom u vlasništvu Fonda;
4) iz dobiti društava u kojima Fond ima akcije ili udjele;
5) izdavanjem hartija od vrijednosti;
6) iz anuiteta po osnovu kreditnih plasmana i investicione aktivnosti Fonda;
7) uzimanjem kredita i pozajmica u zemlji i inostranstvu, kao i primanjem donacija;
8) iz drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Iz citiranog člana Zakona o Investiciono-razvojnom fondu Crne Gore, a u vezi sa članom 5 Zakona o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja, nedvosmisleno je da se IRF ne finansira iz Budžeta Crne Gore i budžeta lokalne samouprave. Takođe odredbama Zakona o Budžetu Crne Gore za 2016. godinu nije predviđena stavka finansiranja IRF-a po bilo kom osnovu.
S tim u vezi, IRF nije u obavezi da objavljuje analitičke kartice sa svih računa koje ima jer je IRF akcionarsko društvo koje posluje po tržišnim principima, a to znači da na međunarodnom tržištu kapitala obezbjeđuje kreditna sredstva i iz sopstvenih prihoda pokriva sve troškove poslovanja, pa prema tome IRF nije ni budžetska, ni lokalna potrošačka jedinica, niti je korisnik budžetskih sredstava.
Vezano za navode iz teksta o objavljivanju podataka odnosno putnih naloga, IRF ističe da je u skladu sa članom 32 st. 3 i 4 Zakona o finansiranju političkih subjekata i izbornih kampanja uredno dostavljao Agenciji za sprječavanje korupcije putne naloge na sedmičnom nivou i iste objavljivao na zvaničnom web sajtu IRF-a, te time u svemu postupio u skladu sa navedenim Zakonom što se uvidom u pomenuti sajt može evidentno utvrditi.
Коментари3
Остави коментар