Žabljak
Malo oblačno
4.3 °C
Pljevlja
Vedro
5.4 °C
Herceg Novi
Vedro
13.9 °C
Nikšić
Vedro
7.2 °C
Cetinje
Vedro
6.8 °C
Bar
Vedro
14.6 °C
Podgorica
Vedro
13.4 °C
Ulcinj
Vedro
12.5 °C
Kolašin
Vedro
-0.2 °C

Društvo

[ Pobjeda ]

REM 08. 02. 2020. 07:52   >>  07:52 2

REM

Ne vide podsticanje mržnje, diskriminaciju...

Regulatorno tijelo za elektronske medije Srbije tvrdi da televizije Happy, Pink M i RTS nijesu prekršile članove Direktive o audio-vizuelnim medijskim uslugama i Konvenciji o prekograničnoj televiziji, učestvujući, kako su naveli iz naše Agencije za elektronske medije, u svojevrsnoj anticrnogorskoj medijskoj politici.

Savjet Agencije za elektronske medije Crne Gore uputio je ovoj agenciji žalbu da se u određenim programskim sadržajima na ovim televizijama promoviše i podstiče mržnja, netrpeljivost i diskriminacija prema pripadnicima crnogorske nacionalnosti.

Predsjednik Savjeta AEM-a Ranko Vujović kazao je juče za Pobjedu da ovo tijelo već drugi put za godinu dana šalje dopis Regulatornom tijelu za elektronske medije u Srbiji sa informacijom o kršenju određenih članova Direktive EU o AVM uslugama, kao i Konvencije o prekograničnoj televiziji u pojedinim sadržajima koji se emituju na televizijama za koje je nadležan srpski REM.

"U posljednjem dopisu za nas su bili sporni određeni sadržaji koji su emitovani na Happy TV – „Ćirilica“ i „Jutarnji program“, Pink TV – „Jutarnji program“ i RTS – „Četvrtkom u 9“. U prvom slučaju nijesmo dobili nikakav odgovor, dok smo na posljednji dopis odgovor dobili prije tri dana. U njemu nas regulator iz Srbije samo obavještava da po njihovom mišljenju u navedenim programskim sadržajima nije kršena Konvencija o prekograničnoj televiziji, dok su za Direktivu o AVM uslugama naveli da nije osnovano pozivanje na nju", kazao je Vujović.

Savjet Agencije je na sjednici koja je počela juče razmatrao odgovor koji je dobio od REM-a, ali sjednica nije završena i biće nastavljena u ponedjeljak.

"Zauzećemo konačan stav prema odgovoru srpskog regulatora, kao i prema spornim programskim sadržajima koji su emitovani u prethodnih mjesec i po dana. U svakom slučaju AEM je poštovao procedure koja se odnose na prekogranične televizije i u daljem postupanju će samostalno odlučivati o programskim sadržajima koji dolaze iz druge države putem različitih platformi", kazao je Vujović.

Iz Regulatornog tijela za elektronske medije Srbije su Savjetu agencije za elektronske medije odgovorili da u programu Happy TV emitovanom 30. decmebra pošle godine i 6. janauara 2020. u emisiji „Ćirilica“ nije neprikladno isticano nasilje, niti je pak podsticna rasna ili bilo koja druga netrpeljivost.

"Kada je u pitanju navodno kršenje Direktive o audiovizuzelnim medijskim uslugama, ističemo da je zakonodavstvo Republike Srbije harmonizovano sa istom u smislu koje Republika Srbija ima u procesu pridruživanja EU, a u skladu sa odredbama Sporazuma o stabilizaciji i prodruživanju, potvrđenog između Evropskih zajednica i njihovih država članica, s jedne strane, i Republike Srbije, te smatramo da je pozivanje na odredbe navedene direktive neosnovano", saopštili su iz Savjeta Regulatornog tijela za elektronske medije.

Komentari 2

ostavi komentar

Ostavi komentar

Pravila komentarisanja sadržaja Portala RTCG
Poštujući načelo demokratičnosti, kao i pravo građana da slobodno i kritički iznose mišljenje o pojavama, procesima, događajima i ličnostima, u cilju razvijanja kulture javnog dijaloga, na Portalu nijesu dozvoljeni komentari koji vrijeđaju dostojanstvo ličnosti ili sadrže prijetnje, govor mržnje, neprovjerene optužbe, kao i rasističke poruke. Nijesu dozvoljeni ni komentari kojima se narušava nacionalna, vjerska i rodna ravnopravnost ili podstiče mržnja prema LGBT populaciji. Neće biti objavljeni ni komentari pisani velikim slovima i obimni "copy/paste" sadrzaji knjiga i publikacija.Zadržavamo pravo kraćenja komentara.

Da biste komentarisali vijesti pod vašim imenom

Ulogujte se

Novo