- Hronika
- Kolumne
-
Radio
- Izdvajamo
-
Emisije
- Dokumentarni program
- Pop top
- Europuls
- Zrno po zrno
- Radio ordinacija
- Kulturna panorama
- Zelena priča
- Epoleta
- +382
- Spona
- Svijet jednakih šansi
- Matica
- Život po mjeri čovjeka
- Link
- Izokrenuti svijet
- Koracima mladih
- Moja profesija je...
- Sportski program
- Kulturno-umjetnički program
- Koracima prošlosti
- Naučno-obrazovni program
- Muzički program
- RCG
- R98
- Programska šema
- Trofej Radija Crne Gore
- Frekvencije
- Radio drama
Društvo
30. 10. 2019. 18:27 >> 18:26
PREDSTAVLJEN PROJEKAT
Istraživanje identiteta kod predškolske djece
Istraživanje razvoja nacionalnog, jezičkog, religijskog, socio-individualnog i rodnog identiteta kod djece predškolskog uzrasta biće sprovedeno kroz projekat koji realizuju nikšićki Filozofski fakultet, njemački Univerzitet u Getingenu i Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu.
Na okruglom stolu na Filozofskom fakultetu u Nikšiću predočeno je da je riječ o projektu pod nazivom Socio-kulturni identiteti djece na predškolskom uzrastu u Crnoj Gori koji će realizovati Studijski odsjeci za pedagogiju tri države.
U saradnji sa predškolskim ustanovama iz šest gradova Crne Gore, kroz različite metodološke i naučne pristupe, pokušaće se utvrditi da li se i na koji način u Crnoj Gori prate savremeni trendovi kada je u pitanju razvoj identiteta i koliko se shvata važnost njegovog formiranja za kasnije psihički stabilnu i zdravu osobu.
Rukovodilac projekta i profesor na nikšićkom Filozofskom fakultetu, profesor Saša Milić, obrazložio je da su birali ”institucije koje su multikonfesionalne, multijezičke i multinacionale da bi imali dobar teren za istraživanje”.
”Ovo je svakako interesantna naučno utemeljena priča, ali sa druge strane je i osjetljiva, jer se zalazi u neke dimenzije koje možda u ovom trenutku u Crnoj Gori nijesu dovoljno rasvijetljene ili definisane. Sa druge strane, što se teorije tiče, različito su se dominantni naučnici u svijetu bavili ovim dimenzijama identiteta kada su u pitanju odrasli”, rekao je Milić.
On je rekao da se skoro niko u svijetu nije bavio predškolskim uzrastom, bez obzira što se u svim teorijama psihičkog razvoja navodi da se identiteti začinju u periodu predškolstva i kasnije se formiraju, istražuju i izgrađuju sa punoljetstvom.
Govoreći o planovima za realizaciju tog projekta, Milić je rekao da će u formirati fokus grupe sa vaspitačima i roditeljima, a potom sprovoditi sistematsko posmatranje rada u vaspitnim grupama.
Tokom projekta, kako je rekao, biće sprovedena i etnografska istraživanja, ankete za roditelje i neka vrsta pojednostavljenog slikovnog intervjua za djecu kojim će mališani odgovoriti šta i kako prepoznaju na tim slikama, a odnosi se na različite dimenzije identiteta.
”Projekat će biti završen velikom konferencijom na kojoj ćemo obrazložiti detaljno šta smo sve radili, koje su naše eventualne buduće aktivnosti, a prezentovaćemo i obimnu publikaciju”, naveo je Milić.
Projekat, koji je podržalo Ministarstvo nauke, trajaće dvije godine, a njegova ukupna vrijednost je oko 130 hiljada EUR.
Коментари0
Остави коментар