-4.1 °C

Zdravlje

[ Klix.ba ]

21. 10. 2020. 10:15   >>  10:17 2

PLJUVAČNE ŽLIJEZDE

Naučnici pronašli novi organ u grlu

Ranije su stručnjaci mislili da postoje samo mikroskopske pljuvačne žlijezde unutar nazofarinksa iza nosa, no istraživači holandskog instituta za rak su otkrili novi set pljuvačnih žlijezda dužine skoro 2cm.

Novootkrivene žlijezde su nazvali tubarnim pljuvačnim žlijezdama zbog njihovog položaja nad dijelom hrskavice koji se zove torus tubarius.

Prilikom PSMA PET-CT skeniranja, doktori ubrizgavaju pacijentu radioaktivni "trag". Ovaj se tragač dobro veže za protein PSMA koji je povišen u ćelijama karcinoma prostate, a također je vrlo dobro u otkrivanju tkiva pljuvačnih žlijezda.

Istraživači su rekli da će se novootkrivene žlijezde vjerovatno koristiti za podmazivanje gornjeg dijela grla iza nosa i usta, piše Sky News.

Kako bi potvrdili svoje otkriće naučnici su, predvođeni onkologom Wouterom Vogelom, pregledali 100 pacijenata i otkrili da svi imaju te žlijezde, a secirali su i područje nazofarinksa dva tijela i rezultati su bili isti.