Oblačno
Malo oblačno

[ B92, Objavila: J.B.Č. ]

PROMJENA TAKTIKE 21. 06. 2020. 23:04   >>  23:04 0

PROMJENA TAKTIKE

NASA traži dokaze vanzemaljske tehnologije u svemiru

Američka svemirska agencija NASA pokrenula je nov način potrage za vanzemaljcima - sada traže tragove tehnologije koja nije sa Zemlje.

Čudne naprave u svemiru, poput neobičnih solarnih panela, rojeva satelita, megagrađevina ili hemikalija koji ne bi mogli da budu napravljeni zemaljskom tehnologijom, trag su preko koga NASA želi da utvrdi postojanje vanzemaljaca, piše Dejli star.

Nova inicijativa NASA želi da otkrije takozvane "tehnopotpise", odnosno naučne dokaze nekadašnje i sadašnje tehnologije koja može da potiče sa neke druge planete.

"Projekat potrage za vanzemaljskom inteligencijom (SETI) oduvjek se suočavao sa izazovom gdje da traži. U koju zvijezdu da uperi teleskop kako bi tražio signal. Sada znamo gdje da tražimo. Imamo na hiljade egzoplaneta, uključujući i one koje su u nastanjivoj zoni oko svoje zvijezde i u kojima se može formirati život. Igra se promijenila", kazao je astronom Adam Frank, profesor na Univerzitetu Ročester.

Stručnjaci posebno ukazuju na planetu Proksima B, nekadašnju zvijezdu koja je sada ugašena, a koja po svojim karakteristikama nalikuje Zemlji, ali ima dvije strane na kojima je stalno dan ili noć, prenosi Sputnjik.

"Ukoliko civilizacija na toj planeti želi da osvijetli ili zagrije noćnu stranu, mogla bi da postavi fotosenzitivne ćelije na stranu na kojoj je stalno dan i da prenosi električnu energiju tamo gdje je noć", naveo je primer dr Ejvi Leb sa Harvard univerziteta.