29. 02. 2020. 08:40   >>  08:38 2

NAUČNICI OTKRILI

Najveća eksplozija u kosmosu do sada

Naučnici su otkrili dokaze da je u kosmosu došlo do eksplozije koja je pet puta veća od svih koje su do sada primijećene.

Eksplozija je izazvala nezapamćeno oslobađanje energije, a vjeruje se da zrači iz super matrivne crne rupe koja je 390 miliona godina udaljena od Zemlje, objavio je Astrofizički žurnal.

Već duže vrijeme sumnjalo se da se nešto čudno dešava oko Ofiks klastera galaksija u kome ima na hiljade posebnih galaksija pomiješanih sa vrućim gasovima i crnom materijom. Teleskopi sa X zracima su otkrili da te galaksije imaju zaobljene ivice.

To bi trebalo da bude, vjeruju astronomi, "zid" rupe koja je nastala miješanjem vrelih gasova sa crnom materijom na sred te rupe. Crne rupe su poznate po tome što gutaju sve što upadne u njih i istovremeno izbacuju velike količine materijala iz svoje unutrašnjosti.

U početku se sumnjalo da to što izbacuju dolazi iz postojeće rupe, ali ona je tako velika da bi u nju moglo da stane 15 naših Mliječnih puteva. To je potvrdio radio teleskop iz Australije i džinovski metrovejv radio teleskop iz Indije.

"Eksplozija je u početku ličila na erupciju vulkana Svete Helene iz 1980. godine, koja je otkinula vrh planine", rekla je Simona Đačintuči iz pomorske laboratorije u Vašingtonu, koja je šef tima koji proučava ovaj novi astro fenomen u kosmosu.