[ Objavila: M.M.Lj. ]

NASA OBJAVILA 15. 07. 2019. 10:10   >>  10:23 0

NASA OBJAVILA

Pogledajte: 4.000 planeta izvan Sunčevog sistema

Odavno nijesmo imali čvrste dokaze o planetama koje egzistiraju izvan Sunčevog sistema. Poznati i kao egzoplaneti, konačno otkriće jednog takvog nije došlo još od 1992. godine. Međutim, u poznati katalog egzoplaneta nedavno je dodat čitav niz "udaljenih svjetova".

Samo u posljednjoj deceniji, uz pomoć nedavno "penzionisanog" Kepler svemirskog teleskopa, tempo otkrića se eksponencijalno povećao. Naime, u junu je potvrđeno postojanje 4.000 egzoplaneta.

NASA je nedavno podijelila video vizuelizaciju koja pokazuje kada i gdje su otkrivene sve poznate egzoplanete.

Kepler je zauvijek "zaspao" 2018. godine, ali njegovim naslijeđem se još uvijek koriste brojne opservatorije kao što je Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), koji je već pronašao preko 700 novih kandidata za planetu u svojoj prvoj godini u svemiru.

Do kraja godine trebao bi se lansirati satelit za utvrđivanje karakteristika egzoplaneta CHEOPS, a NASA-in Space Telescope Jamesa Webba bi se trebao povući iz upotrebe do 2021. godine. Oba navedena svemirska teleskopa mogu pomoći da se utvrdi da li postoje uvjeti koji podržavaju život na površinama datih egzoplaneta.

Interesantno je da se na NASA-inoj mapi nalazi ucrtano preko 4.000 planeta izvan Solarnog sistema, tj. za samo nekoliko decenija prešli smo put od saznanja da nema planeta izvan našeg sistema do hiljada novih, piše CNET.