-0.8 °C
Umjereno oblačno

[ B92; Objavila: J.B.Č. ]

NASA SAOPŠTILA 09. 01. 2019. 09:38   >>  09:09 0

NASA SAOPŠTILA

Otkrivena nova planeta, tri puta veća od Zemlje

Naučnici američke agencije NASA saopštili su na redovnom godišnjem skupu u Sijetlu da je satelit Tes otkrio novu planetu van Sunčevog sistema koja je tri puta veća od Zemlje.

Novootkrivena planeta, nazvana HD 21749, smještena je u sazvežđu Retikulum i kruži oko svijetle, patuljaste zvijezde koja je od Zemlje udaljena 53 svjetlosne godine.

Prema prvim analizama, novootkrivena planeta ima najduže orbitalno razdoblje među planetama koje je do sada identifikovao Tes. Nema izraženih sličnosti s planetama Sunčevog sistema.

HD 21749 osom oko svoje zvijezde putuje 36 dana, dakle, desetak puta kraće od Zemljine putanje oko Sunca.

Iako godina na novootkrivenoj planeti traje drastično kraće u odnosu na Zemlju, ona je pet puta duža od godine na planeti "super zemlja" i tri puta duža od godine na planeti LHS 3844. Riječ je o dvije planete koje je prošle godine izvan Sunčevog sistema takođe identifikovao teleskop Tes.

Stručnjaci navode da je novootkrivena planeta smještena u atmosferi teških gasova i da sadrži veću količinu vode zbog čega je i do 23 puta teža od Zemlje.

Procjena je da prosječna temperatura na površini planete iznosi 150 stepeni Celsijusa.

Detaljan izvještaj o novom otkriću u svemiru objavio je časopis "The Astrophysical Journal Letters".

NASA je sredinom septembra prošle godine uz pomoć rakete Falcon 9 u svemir lansirala satelit Tes.

Zadatak satelita tokom dvogodišnje misije je da istražuje nebeska tijela van Sunčevog sistema.