Pretežno vedro
-8.4 °C

[ Dnevnik.hr; Objavila P.B. ]

NAUČNICI OTKRILI 13. 03. 2018. 11:04   >>  11:10 0

NAUČNICI OTKRILI

Još 15 novih planeta, među njima i “super-Zemlja”

Tim japanskih naučnika objavio je otkriće čak 15 novih planeta koje se nalaze u orbiti oko male hladne zvijezde u blizini našeg solarnog sistema.

Naučnici sa Instituta za tehnologiju u Tokiju su do oktrića došli prilikom istraživanja zvijezda poznatih i kao “crveni patuljci”.

Jedan od najsjajnijih “crvenih patuljaka” udaljen je oko 200 svjetlosnih godina od Zemlje, a u svojoj orbiti ima čak tri planete koje bi mogle postati super-Zemlje.

Upravo na jednoj od tih novih super-Zemalja mogao bi biti moguć život, pretpostavljaju naučnici, jer, po svemu sudeći, ima tekuću vodu.

Otkriće je zasnovano na podacima koje su prikupile različite NASA sonde, ali i na podacima dobijenim posmatranjem kroz teleskope sa Zemlje.

Planeta K2-155d (kako se super-Zemlja trenutno zove), mogla bi imati atmosferu i sastav veoma sličan Zemljinom, ali naučnici te podatke još moraju potvrditi.

"U našim simulacijama, atmosfera i sastav planeta izgledali su slično Zemljinim, ali nema garancije da je zaista tako", kaže vođa tima naučnika Teruđuki Hirano.

Kako bi potvrdili da se zaista radi o planeti na kojem je potencijalno moguć život, naučnici bi morali dobiti tačnija mjerenja temperature i sastava atmosfere.