Povećaj veličinu slova Vrati na prvobitnu veličinu slova Samnji veličinu slova štampaj štampaj

Pošalji prijatelju

Dijana Drašković, TVCG

JEDINI CG ASTRONOM 14. 04. 2017. 20:23   >>  20:15 1

Dajković: Otkrića NASA-e fenomenalna

Na Saturnovom mjesecu Enkelad, kao i na Jupiterovom Evropa, moglo bi da bude života - to su najnovija isaživanja američke svemirske agencije NASA, koja su, kako kaže jedini astronom u Crnoj Gori, Igor Dajković, fenomenala, naročito zato što pokazuju da više ništa nije isključivo.

"Ako smo mi sad u stanju da otkrijemo da na jednoj planeti kao što je Jupiter, tj. da na njihovim saelitima Jupiter i Saturn gdje smo do sada mislili da apsolutno ne postoje nikakvi uslovi za život, da sad otkrijemo da postoje uslovi za život, to nam uključuje ne samo da i u našem susjedstvu ima uslova ža život nego na svim hiljadama planeta oko nas, koje smo do sada odbacivali kao moguće uslove za život, sad možemo da kažemo - e sad to više ne možemo da odbacujemo", kaže Dajković.

Naučnici su otkrili da na satelitima Saturna i Jupitera postoji i toplota i minerali, ali i ogromna količina vode koja bi mogla da bude temelj za život sličan onom na našoj Planeti.

"Ne postoji ni jedan jedini razlog da na uslovima koji su sada potvđeni, na satelitima Juperu i Saturnu ne postoji život. E sad, kakav je to život, i u kakvom je obliku, da li se radi o bakteriji, o mikrbobima, da li postoji nešto komplikovanije, to će morati da potraje još dugo dugo vremena da otkije, ili da ode neka letjelica na lice mjesta", kaže Dajković.

U NASA-i ističu da su učinili sve što su mogli. Letjelica kojom su istraživali nije opremljena da bi detektovala konačne dokaze života, a dok ne budu sigurni u to, astronom Dajković tvrdi da će teorija o sijanju života sve više dobijati na značaju. Ona kaže da se život polako kreće s planete na planetu, i da nijesmo sami.